Jump to content

Installatie probleem op Windows cluster


Recommended Posts

Goedendag, ik ben nieuw op het forum en ik installeer o.a. Prestashops voor diverse klanten. Helaas loop ik nu tegen een probleem aan wat ik niet eerder heb meegemaakt. Op internet vindt ik helaas niks over mijn (unieke?) situatie.

 

Voor een klant moet ik Prestashop installeren in een Windows omgeving. In principe geen probleem, de installatie verloopt vlekkeloos. Echter maakt de provider gebruik van een geclusterd netwerk waarbij ze gebruik maken van externe dataopslag via een netwerk pad. Het absolute pad naar de root is "\\192.168.0.100\localuser\gebruikersnaam". De Prestashop installatie lijkt hier in eerste instantie geen problemen mee te hebben. Zoals gezegd, de installatie verloopt vlekkeloos en na de installatie draait de back-end prima en snel (geen problemen).

 

Bij het openen van de website ontstaan er problemen (hij kan plugins niet openen/vinden door een verkeerd pad). Ik heb uitgezocht waar het fout gaat. In de map "/tools/smarty/compile" worden "tpl.php" bestanden aangemaakt (cache?). In sommige van deze bestanden zijn de backslahses gefilterd. Gek genoeg staat er twee keer een verwijzing waarbij de eerste correct is en de tweede niet.

 

Gezien een backslash een escape teken is, moet deze dubbel worden uitgevoerd. Onderstaand voorbeeld is het bestand "tekenreeks-.file.blocktags.tpl.php".

 

Regel 9 goed: 0 => '\\\\192.168.0.100\\localuser\\gebruikersnaam/modules/blocktags/blocktags.tpl',

 

Regel 20 fout: <?php if (!is_callable('smarty_modifier_escape')) include '\\192.168.0.100\LOCALUSER\gebruikersnaam\tools\smarty\plugins\modifier.escape.php';

?>

 

Ik kan deze bestanden aanpassen maar ze worden steeds vernieuwd en er komen er steeds meer bij. Ik heb me rot gezocht in alle bestanden om te kijken of ik functie kon achterhalen die dit probleem veroorzaakt. Vreemd genoeg lijkt hij het niet overal te doen... Dat bemoeilijkt mijn zoektocht naar de oplossing.

 

Zijn hier wellicht gebruikers die hier ervaring mee hebben en weten waar ik moet zijn om dit op te lossen? Alvast super bedankt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...