Jump to content

Flere spørgsmål vedr. Prestashop.


Fjolle1989

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg har lige lidt flere spørgsmål vedr. PrestaShop.

 

I bunden af min mors hjemmeside står der noget tekst, hvor ændrer jeg det henne? Kan ikke finde det nogle steder.

 

Kan man også gøre sådan, at folk ikke kan højreklikke på siden og hente billeder? Min mor har oplevet at folk har stjålet billeder fra hende :(

 

Mvh Kent

Link to comment
Share on other sites

Gå til TOOLS og CMS.

 

Du kan få PS til at lægge vandmærke ind på hvert enkelt billede. Der skal du aktivere vandmærkemodulet under MODULER og ADMINISTRATION.

 

Der er ikke så mange andre måder at sikre dig på. Man kan ALTID kopiere et billede fra en webside, men hvis din mor finder et billede, som hun kan bevise, at hun har ophavsret på, kan hun sende vedkommende, der misbruger hendes billede, en regning på det. Indenfor pro. fotografer arbejder man med et normalbeløb i den slags sager på kr. 1500,- per billede per sted/gang det er misbrugt.

Link to comment
Share on other sites

Det burde være i CMS under Tools.

Er der ikek en CMS-kategori, som du kan ind under og så rette teksten i de enkelte punkter?

 

Ellers send mig en PM med adressen og lav et midlertidigt PW, så skal jeg rette det for dig.

 

Jojo, der er et sted, hvor jeg kan rette tekster under CMS, men lige netop den tekst. Den kan jeg ikke finde nogle steder. Det var min tidl. ven som skrev det i sin tid. Vi er lidt uvenner, så derfor tør jeg sgu ikke spørge ham. Det må være et sted. Kan være jeg skal spørge på det engelske forum?

 

 

....

 

Du kan sikre via et Java script, at det i al fald bliver sværere at stjæle billeder, - så man ikke kan højreklikke og gemme. Hvad det skal indeholde, ved jeg ikke, men det kan du nok google dig frem til. Home.dk bruger det (eller gjorde på et tidspunkt)

 

Hmm. Ja, det kunne jo være skide smart. Men hvis jeg skal sætte et javascript ind, hvor skal jeg så gøre det?

Jeg kender ikke PrestaShop skide godt og jeg vil ikke risikere at ødelægge min mors hjemmeside :( Hvis du forstår?

Link to comment
Share on other sites

I har vel selvfølgelig en testshop kørende på et underdomæne eller et andet domæne - ikk?

 

Jeg forstår godt, du ikke vil ødelægge din mors shop - omvendt kan jeg heller ikke hjælpe med alt her i forum gratis, når jeg sælger opsætning af shops til folk, der betaler herfor:-)

Link to comment
Share on other sites

"Jojo, der er et sted, hvor jeg kan rette tekster under CMS, men lige netop den tekst. Den kan jeg ikke finde nogle steder. Det var min tidl. ven som skrev det i sin tid."

 

Det kan være han bare har hardcoded det i PHP-filen. Så retter du bare i den.

 

Java er (efter min ydmyge mening) noget man helst skal undgå i så vid udtrækning som muligt.

Du kan aldrig sikre dig mod at folk misbruger dine billeder, som jeg tidligere skrev, men du kan stoppe dem der gør det, ved at smide en regning efter dem.

Link to comment
Share on other sites

Det er egentlig meget heldigt at det ikke var spørgsmål til magento eller andre shop systemer her på prestashops forum.. Sry kunne ikke lade være (overskriften / emnet)

 

--

http://www.udstyrsguiden.dk

 

Timpet

 

Lige et spørgsmål til den blog du linker til. Kan se den er lavet i Wordpress, men hvordan har i lavet det med tilbudene ligner jo nærmest en shop.. er det et modul der fås til wordpress?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...