qualityangel Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Beste, forum leden. Ik heb een aantal artikelen waar de klant meerdere opties voor heeft. Echter al heb ik de opties apart erbij gezet dan zegt hij dat er geen product beschikbaar is voor deze configuratie (zie bijlage foto) Een klant heeft bij mij meerdere keuzes voor het maken van het artikel. Bijv. met kant of zonder kant, met straps of zonder straps etc. Maar op de manier zoals ik het doe werkt het niet helaas. Maar hoe moet het wel? Bedankt alvast voor de reacties. Tim Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Als ik het goed begrijp dan heb je al die opties (attributen) apart aangemaakt in de 'Combinaties' tab van je producten in je beheersysteem? Je moet die opties dan nog wel combineren, anders kunnen er geen producten worden besteld die uit meerdere attributen bestaan. Stel je heb 3 opties (attributen) met elk 5 verschillende keuzes. Dit levert dan 15 combinaties op die je moet aanmaken. Bij veel combinaties kan je gebruik maken van de 'Product combinations generator', zie hiervoor onderstaande link naar de handleiding (scroll door naar Advanced method): http://doc.prestashop.com/display/PS14/Adding+Products+and+Product+Categories#AddingProductsandProductCategories-AddingProductCombinations Link to comment Share on other sites More sharing options...
qualityangel Posted February 5, 2012 Author Share Posted February 5, 2012 Wat omslachtig zeg dam. Zou makkelijker zijn als het werkt zoals ik het al had ingesteld en dus gewoon de keuze voor de klant is doormiddel van de 3 attributen wel of niet te zeggen. Hieronder heb ik een voorbeeld van vrije keuze van de klant. Zo als dit moet het worden. Ik heb bovenstaande optie geprobeerd en dat betekend dat ik per product meer dan 15 minuten bezig ben om tig optie combinaties te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 Wat omslachtig zeg dam. Zou makkelijker zijn als het werkt zoals ik het al had ingesteld en dus gewoon de keuze voor de klant is doormiddel van de 3 attributen wel of niet te zeggen. Het punt is dat je nu de verschillende opties (attributen) apart hebt toegevoegd en geen combinaties van die attributen. Het is logisch dat het dan mis gaat als je bezoekers een product met combinaties van de attributen gaan bestellen. Zo omslachtig is het nu ook weer niet. Je moet gewoon op de 'Product combinations generator' functie klikken, dan worden alle mogelijke combinaties automatisch aangemaakt. Het wordt pas lastiger als je bepaalde combinaties wilt uitsluiten. Het best kan je dan, na het genereren van alle combinaties, de ongewenste combinaties weer verwijderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qualityangel Posted February 5, 2012 Author Share Posted February 5, 2012 Dit is zeer omslachtig, als je die melding er uit haald en de combinaties zoals de klant kiest opslaat dan hoef je niet tig combinaties te maken. dus gewoon selectie vlakken zoals mijn eerste afbeelding en het systeem moet deze gewoon doorzetten of de combi volgens het systeem bestaat of niet. dus atijd een bestel button. zoals de combinatie maker in elkaar zit nu dan is het niet rendabel met meer dan 500 nieuwe artikelen die toegevoegd moeten worden vanuit een nieuwe leverancier. EDIT: Ik heb net even een satijnen broekje er in gezet met een aantal opties en de maten. Heb nu voor 1 artikel in mijn database 1142 combinaties staan. Dit is de reinste DB vervuiling terwijl het juist zonder database ook moet kunnen bij bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted February 5, 2012 Share Posted February 5, 2012 Ik kan me best voorstellen dat je het omslachtig vindt en er valt ook zeker wat te zeggen voor jouw voorgestelde systeem. Maar in jouw scenario is het niet mogelijk bepaalde combinaties uit te sluiten. Je kan dan bijv. niet instellen dat een paarse broek in maten 30-45 te koop is en een rode broek in maten 40-50 (fictief voorbeeld he). Ik kan me voorstellen dat anderen dit belangrijk vinden. Je moet trouwens uitkijken met meer dan 1000 combinaties, dan kan het mis gaan. Ikzelf maak daarom gebruik van een externe (betaalde) module voor combinaties. Dit doet eigenlijk precies wat je wilt: dus het toevoegen van losse attributen zonder alle mogelijke combinaties hoeven te genereren en er is geen limiet wat aantal betreft: http://www.prestasho...eaxtarea-files/ Hiermee is het (nog) niet mogelijk combinaties uit te sluiten maar dat is voor mij niet belangrijk. En of je dit de prijs waard vindt is aan jou natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts