Exciting4u Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe website waar dagelijks automatisch de producten worden geplaatst. Alle producten zijn voorzien van: - Meta Titel - Meta Beschrijving - Meta Zoekwoorden - Vriendelijke Url Als ik nu een willekeurig product pak en kopieer de tekst van het product en plak deze in Google dan ben ik nergens vindbaar, kortom volgens mij worden de producen niet geindexeerd. Heeft iemand enig idee hoe dit kan ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AKJV Posted February 3, 2012 Share Posted February 3, 2012 Het eerste wat ik zou proberen is zoeken op een product samen met de naam van je webshop. Als je een nog vrij nieuwe webshop hebt en je verkoopt gangbare producten (lees: er is online veel info over dat product te vinden en veel andere shops verkopen het ook) dan komt je erg laag in de zoekresultaten terecht. Verder: Heb je wel een sitemap gegenereerd? En die sitemap opgegeven bij Google Webmaster Tools? Het genereren van een sitemap doe je via de aanwezige module in je Prestashop beheersysteem (waarschijnlijk nog eerst installeren en activeren). Dit maakt een .xml bestand aan in de root van je website wat het indexeren door spiders/webcrawlers van zoekmachines versnelt en vergemakkelijkt. Het tweede, je sitemap handmatig opgeven bij Google Webmaster Tools, is ook aan te raden. Dit versnelt nog meer het indexeren van je producten en webpages. Ook is het verstandig om elke keer nadat je wijzigingen in je webshop hebt aangebracht (nieuwe producten toegevoegd of oude producten verwijderd) opnieuw je sitemap te genereren en te submitten bij Google Webmaster Tools. Je kunt hier een Google Webmaster Tools account aanmaken: http://www.google.com/webmasters/tools/ Lees je goed in wat je met die tools kan doen en hoe je een sitemap kan submitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts