Jump to content

Mangler e-mail ved ordre


PeerHolm

Recommended Posts

Da jeg oprettede min nye shop lavede jeg selvfølgelig en prøveordre og alt forløb OK.

 

Nu får jeg pludselig ikke mail ved ordre. Det er dybt frustrerende da jeg jo risikerer at der ligger en ordre i flere dage før jeg opdager det, så hvordan kan jeg rette det til?

Link to comment
Share on other sites

Det spørgsmål og svar hænger da ikke sammen.

 

Bortset fra det, så vil jeg da aldrig basere min webshop på, at jeg får en mail, hvergang, der er lagt en ordre.'

 

Som seriøs webshop ejer, så kikker jeg da i BO adskillige gange om dagen efter nye ordrer.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor hænger det ikke sammen?

 

Nu har Peer nok ikke prøvet siden modulet blev slået til, men det plejer i hvert fald at være umuligt at modtage adviseringsmails fra PS, hvis ikke modulet er installeret og slået til.

 

I øvrigt kan jeg ikke se, at det skulle være useriøst, at forlade sig på mailadviseringen (når altså man har konstateret at den virker...). Som seriøs shopejer er der meget at tage sig til, end lige at kigge efter ordrer manuelt.

 

Men bortset fra det, så kigger jeg også selv flere gange om dagen... :-)

Link to comment
Share on other sites

Pertho, nu er det sådan at jeg kører og passer mit alm. arbejde 11-12 timer om dagen og jeg har ikke netadgang i bilen

Så for mig er det en STOR hjælp at få en mail ved ordre, da jeg bruger meget tid på at promoverer mine produkter på anden vis og ikke har så meget tid foran computeren. ;)

 

Nick, det ser ud til at virke nu, tak

Link to comment
Share on other sites

Jeg har heller ikke tid til at kigge efter ordrer flere gange om dagen, selv om jeg betragter mig selv som rimelig

seriøs;-) derfor får jeg sms (og også mails), når der er nye ordrer. Dette kan man hos ePay, man betaler 25 øre pr. stk. tror jeg det er, og det faktureres på årsbasis. Ved ikke om man kan det samme hos de andre betalingsgateways.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sat min moneybookers konto op så jeg får en email hver gang der er kommet penge på kontoen. Penge på kontoen = ordre! :)

 

Så sikrer man desuden at man rent faktisk også har fået pengene!

 

God weekend

 

Og som note til dette, så anbefaler Moneybookers faktisk selv, at man stadig logger ind og kontrollerer, at pengene er der. Jeg bruger også Moneybookers (overvejer at droppe dem da det kun er op til jul, jeg har mange betalinger her). Så en mail fra Moneybookers, er faktisk ikke en garanti, hvorimod en mail eller sms fra epay kan betragtes som en ordre i 99,99% af tilfældene.

Link to comment
Share on other sites

 

Og som note til dette, så anbefaler Moneybookers faktisk selv, at man stadig logger ind og kontrollerer, at pengene er der. Jeg bruger også Moneybookers (overvejer at droppe dem da det kun er op til jul, jeg har mange betalinger her). Så en mail fra Moneybookers, er faktisk ikke en garanti, hvorimod en mail eller sms fra epay kan betragtes som en ordre i 99,99% af tilfældene.

 

Så det du siger er at når jeg får en mail fra moneybookers om at pengene er modtaget er der stadig en risiko for at pengene rent faktisk ikke er modtaget?

Link to comment
Share on other sites

Vil lige i den forbindelse også lige advare jer hvis i bruger ewire, har været udsat for et par ordre før jeg gik over til Nets, hvor kunden havde bestilt via ewire og jeg så sendte varen ud.. da jeg så skulle til at bogføre var betalingen annuleret. selv om alt så fint ud i BO. Så hvis i bruger ewire.. tjek lige jeres ewire konto inden i sender..

Link to comment
Share on other sites

Så er det sgu da godt at jeg hverken bruger Moneybrookers og ewire.

Jeg hæver altid beløbet vis epay, før jeg dender varerne.

Jeg har een gang oplevet at jeg ikke kunne hæve et beløb. Det viste sig at kunden efterfølgende på en eller anden måde havde fået spærret sit kort. Der blev varerne selvfølgelig tilbageholdt indtil den spærring blev ophævet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hæver altid beløbet vis epay, før jeg dender varerne.

 

Du hæver vel først, når du har sendt varerne? (det andet er ikke lovligt, og faktisk er det et problem, at pengene bliver hævet hos bl.a. Moneybookers straks ved bestilling). Jeg tror, jeg går tilbage til ren dankort /VISA dankort, indtil næste julehandel;-)

Link to comment
Share on other sites

Keld

 

Havde faktisk den stående til Auto Capture, netop fordi jeg ikke gad huske på at skulle ind i ewire og godkende hver gang. og alt hvad jeg sælger er på eget lager og afsendes samme dag. Men efter jeg har fået Quickpay er det bare fedt. nu kan jeg capture betalingen direkte fra BO. En anden rigtig god ting de har fået er at man kan lave betalings link.

er rigtig smart når man får telefon ordre. Man generer et link i quickpay manager.. og sender det pr email. kunden kan så kun af sikkerhedsgrunde åbne linket en gang.

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...