Jump to content

Forkert sprog og flag på shoppen?


DenGlSmedie

Recommended Posts

Jeg har version 1.4.6.2 og har installeret nyt tema og har indtil videre 3 sprog på selve shoppen, engelsk og fransk er rigtig fint der er både oversættelser og flag, ved dansk er der så desværre markeret med et tysk flag på trods af at markørteksten skriver dansk når man holder hen over det tyske flag, men teksten på shoppen er hverken dansk eller tysk der, den er engelsk, altså dansk sprog med tysk flag og engelsk tekst på siden, er der nogen som kan gi' en forklaring på hvordan man retter det?

 

/Lars M.

Link to comment
Share on other sites

Det må være et forkert billede der er uploadet til sproget, eller også er sprogkoden sat forkert. Prøv at tjekke sprog-menuen i BO. Når teksten er på engelsk må det være fordi, du ikke har den korrekte tyske sprogpakke installeret - eller igen måske noget med sprogkoder.

 

Hvis vi skal kunne hjælpe dig, er du nok nødt til at lægge nogle skærmdumps op af dine indstillinger.

Link to comment
Share on other sites

Med mindre de har lavet noget om i version 1.4.6.2 (hvilket man ikke kan udelukke, men jeg har den ikke installeret selv), så er din sprogkode for dansk forkert. Min hedder "da" (før version 1.3 hed den "dk") og din står til da-dk

 

Har du i øvrigt prøvet med standard prestashop themet - virker det der?

Link to comment
Share on other sites

Det har jeg prøvet at gøre, men det er fransk når det er bedst, support svarer mig over hovedet ikke når jeg henvender mig med problemet men måske skulle jeg prøve udvikleren af temaet.

 

Hvis det er et theme, du har købt uden om PrestaShop kan du under ingen omstændigheder forvente support fra dem, det har såmænd ikke noget at gøre med, at de er franskmænd;-) De kan jo ligesom os her i det danske forum - eller andre fora - ikke vide, hvordan det theme er kodet osv. Af samme årsag, har jeg, eller andre heller ikke en kinamands chance for at vide, hvad problemet er - specielt, når vi ikke har en URL til din side eller navnet på themet (hvilket stadig ville kræve, at man installerede det og begyndte at kigge efter fejlen, hvilket vist ligger udenfor, hvad de fleste her i forum har lyst til at bruge deres fritid på).

 

Beklager, at jeg ikke straks var mere skarp på, at problemet kun var i det theme, du havde installeret, ellers ville ovenstående have været mit svar fra starten af.

Du skal helt klart kontakte den person, der har lavet det theme du bruger.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...