Jump to content

Sådan får du Random produkter på forsiden af din webshop Testet på både virker fra 1.3 og 1.4


Valkyrja

Recommended Posts

På min shop har jeg mine produkter på forsien vist random. Det er der sikkert også andre der har eller godt kunne tænke sig.

 

Da jeg ikke kan huske hvor jeg i sin tid fandt guiden tænkte jeg ville dele den her, så går den ikke i glemmebogen :) For mig har det virket i både 1-3 versionerne og 1.4

 

Følgende fil skal ændres : /modules/homefeatured/homefeatured.php

 

Find følgende linie : $products = $category->getProducts(intval($params['cookie']->id_lang), 1, ($nb ? $nb : 10));

 

* hvis du ikke kan finde den så prøv at søg på " $products = $category->" så dukker der noget lign op omkring linie 99 ca

 

Erstat med :

 

$products = $category->getProducts(intval($params['cookie']->id_lang), 1, 100);

if ($products) {

shuffle($products);

array_splice($products, ($nb ? $nb : 10));

}

 

:) Held og lykke

Link to comment
Share on other sites

Er fint nok med random visning af forsiden. men når man så har 3-4 produkter som der er meget salg i vil man jo gerne altid have disse produkter til at stå der. for faktisk er en meget stor del af ens salg forgået direkte fra forsiden isteden for kategorier.. ville være rigtig smart hvis nogen lavede et modul hvor man kunne sætte enkelte produkter til at være fast på og andre random.

 

men må vel egentlig kunne lave en kopi af homefeatured og kalde den noget andet og så kører den ene som random?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Til nyere versioner af Prestashop skal du finde linie 103 ca som skal laves om fra at hedde:

 

'products' => $category->getProducts((int)$params['cookie']->id_lang, 1, ($nb ? $nb : 10)),

 

Til

 

'products' => $category->getProducts((int)$params['cookie']->id_lang, 1,($nb ? $nb : 10),NULL,NULL,false,true,true /*Random*/,($nb ? $nb : 10)),

 

Forskellen er at ($nb ? $nb : 10),NULL,NULL,false,true,true /*Random*/, bliver sat ind

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

MyCharlot - Det skal dog lige siges, at hvis du kører et købt theme. kan det godt være du ikke skal lede i "standard" mappen for homefeatured

 

Har du købt et theme fra Template monster eller lign så kører de med deres egen version der hedder tmhomefeatured/tmhomefeatured.php

Edited by Valkyrja (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Valkyria: Takker, men jeg kan stadig ikke få det til at virke.

Min kode ser således ud efter at have implementeret dit forslag:

 

'; return $output; } function hookHome($params) { global $smarty; $category = new Category(1, Configuration::get('PS_LANG_DEFAULT')); $nb = (int)(Configuration::get('HOME_FEATURED_NBR')); $category->getProducts(intval($params['cookie']->id_lang), 1, 100);

if ($products) {shuffle($products); array_splice($products, ($nb ? $nb : 10)); $smarty->assign(array( 'products' => $products, 'add_prod_display' => Configuration::get('PS_ATTRIBUTE_CATEGORY_DISPLAY'), 'homeSize' => Image::getSize('home'))); return $this->display(__FILE__, 'homefeatured.tpl'); } }

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...