Jump to content

Ang. Payson faktura


Jojje

Recommended Posts

Hej,

 

Har precis börjat köra payson-faktura och verkar ha problem med att ordern inte läggs i shoppen när man väljer faktura som betalningsmetod.

 

Allt jag ser är kundkorgen kunden har men ser inget i backoffice att ordern är lagd eller betald.

Det kan väl inte vara så att det syns först när betalningen av fakturan är gjord?

 

Hur kan jag lösa detta?

 

Mvh Jojje

Link to comment
Share on other sites

Nej det syns direkt, kunden väljer faktura som betalmetod, skickas till payson, där får man fylla i personnummer och postnummer på sin folkbokföringsadress, därefter görs en kvick kreditupplysning och får kunden OK på den skickas ett "OK" tillbaka till din shop tillsammans med kundens adress/namnuppgifter från folkbokföringen och uppdaterar ditt kundregister, samtidigt som ordern flaggas som "betald" eller ok, och dyker upp under ordrar.

 

För övrigt kan du ju testa hur många gånger du vill själv att lägga ordrar på faktura, det är bara att gå in på payson och annulera fakturan efteråt så blir det inget köp.

 

Kör du prestaworks modul för payson eller vad kör du?

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

 

För övrigt kan du ju testa hur många gånger du vill själv att lägga ordrar på faktura, det är bara att gå in på payson och annulera fakturan efteråt så blir det inget köp.

 

 

/johannes

 

Det görs en kreditupplysning vid varje köp, så gör du 10 testköp så kommer du få hem 10 lappar om att det gjorts en kreditupplysning på dig, detta kan göra att man flaggas i andra system då så många kreditupplysningar på kort tid inte är normalt. Fick själv problem med detta när jag testade modulen vid utveckling.

Link to comment
Share on other sites

Nej det syns direkt, kunden väljer faktura som betalmetod, skickas till payson, där får man fylla i personnummer och postnummer på sin folkbokföringsadress, därefter görs en kvick kreditupplysning och får kunden OK på den skickas ett "OK" tillbaka till din shop tillsammans med kundens adress/namnuppgifter från folkbokföringen och uppdaterar ditt kundregister, samtidigt som ordern flaggas som "betald" eller ok, och dyker upp under ordrar.

 

För övrigt kan du ju testa hur många gånger du vill själv att lägga ordrar på faktura, det är bara att gå in på payson och annulera fakturan efteråt så blir det inget köp.

 

Kör du prestaworks modul för payson eller vad kör du?

 

/johannes

 

Tittar jag på mitt payson konto står det summan, men ingenting dyker upp i butiken.

Kan felet ligga hos payson kanske, för har inte fått något mail heller att betalning är gjord.

 

Jag kör modulen från paysons egen sida

 

/Jojje

Link to comment
Share on other sites

Har du korrekt version av Prestashop? Deras egna modul fungerar enbart på vissa versioner som jag förstår det, det ska stå på nedladdningssidan vilken version den fungerar med.

 

Tack där har vi det, den är endast för 1.3, jag kör

1.4.2.5

Antar att det inte finns någon för 1.4 än?

/Jojje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...