Jump to content

[Opgelost] Footer template prestashop_new aanpassen


Recommended Posts

Beste,

 

Ik ben net begonnen met het bouwen van een shop en moet zeggen dat tot nu toe alles redelijk eenvoudig is. Helaas zitten sommige denken wel wat erg verstopt en is het daarom lastig dingen te wijzigen. Ik gebruik zelf versie 1.4.6.2 en de theme die ik op dit moment gebruik is 'prestashop_new' voor versie 1.4.5. Het lijkt erop dat alles gewoon compatibel is en ik vertrouw daar maar op :)

 

Nu is 'prestashop_new niet in het Nederlands en ga je dus direct de boot in. De meeste dingen worden wel vertaald door de shop, maar helaas de footer niet. Mijn vraag is dus hoe krijg ik dit vertaald. Ik doel dan op Informations, My account etc. Het ziet er namelijk niet erg professioneel uit dat een helft van de shop Engels is en de andere helft Nederlands.

 

Ik heb al geprobeerd om via de module Informations te wijzigen in Informatie, maar helaas wordt de categorie titel niet gebruikt voor de footer.

 

Kan iemand mij helpen??

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Welkom op het Prestashop forum!

 

Ik gebruik zelf nog geen v1.4.6.2 en er zijn best wat zaken veranderd in de laatste versie(s).

Maar volgens mij worden de titels van de CMS pagina's overgenomen in de footer.

Dus heb je al gecheckt of de titels van je CMS pagina's (bij Tools-->CMS) in het Nederlands zijn vertaald?

 

EDIT:

Ik zie nu dat je waarschijnlijk op een andere plek de titels moet vertalen:

Bij Tools-->Translations kies je voor Module vertalingen en dan klik je op Nederlands.

Daarna scroll je helemaal naar beneden en zie je 'prestashop_new - blockcms' waar je de titels kan vertalen.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Top! Ik heb het kunnen vinden bij module vertalingen. Alleen staat er geen kopje module vertalingen onder translations, ik heb eerst de module moeten selecteren waarna ik kon klinken op vertalingen. Vervolgens kom je in het menu module vertalingen zoals je zei en kon ik eea aanpassen.

 

Bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Top! Ik heb het kunnen vinden bij module vertalingen. Alleen staat er geen kopje module vertalingen onder translations, ik heb eerst de module moeten selecteren waarna ik kon klinken op vertalingen. Vervolgens kom je in het menu module vertalingen zoals je zei en kon ik eea aanpassen.

 

Bedankt!

Graag gedaan :)

 

Alleen gek dat je geen 'Module vertalingen' kan vinden onder 'Tools-->Translations'...

Als het goed is heb je daar linksboven een keuzemenu met selectie voor vertaalopties: Frontoffice translations, backoffice translations e.d.

Link to comment
Share on other sites

haak ik hier toch nog even op in , omdat ik dit dan ook maar gelijk vertaal

 

Ik krijg aleen foutmedling,,

Kan het taalbestand van het thema niet schrijven,

geef schrijfrechten aan

 

/themes/mijntheme/modules/blockcms/nl.php

 

Maar bestand is helemaal niet aanwezig in map

Link to comment
Share on other sites

Als het goed is heb je daar linksboven een keuzemenu met selectie voor vertaalopties: Frontoffice translations, backoffice translations e.d.

 

Sorry mijn fout. Je hebt gelijk, ik had alleen verwacht dat dit in één van de blokken zou staan ipv in een pulldown menu.

Link to comment
Share on other sites

haak ik hier toch nog even op in , omdat ik dit dan ook maar gelijk vertaal

 

Ik krijg aleen foutmedling,,

Kan het taalbestand van het thema niet schrijven,

 

 

geef schrijfrechten aan

 

/themes/mijntheme/modules/blockcms/nl.php

 

 

 

Maar bestand is helemaal niet aanwezig in map

 

 

 

 

overigens kan ik een map modules 2x hebben (bv blockcms) een in je map waar winkel in staat en een in je theme

of had ik die bij theme geleverd waren in hoofdmap moeten zetten, en bestaande moeten overschrijven/toevoegen

 

Ik merk dat modules van de hoofdmap en de map themes gebruikt worden

De folder /themes/mijntheme/modules/ is eigenlijk een override voor /modules folder. Dit is handig als je aanpassingen wilt doen in een *.tpl file van een module. Je kunt dan de originele *.tpl file intact laten en dit kopieren naar een zelf aan te maken folder (met dezelfde naam) in /themes/mijntheme/modules/. Bijv. blockcms.tpl uit /modules/blockcms/ kopieren naar /themes/mijntheme/modules/blockcms en daarin je aanpassingen doen.

 

Normaal gesproken wordt er automatisch een nl.php file aangemaakt als je Nederlandse vertalingen maakt voor die aangepaste module. Weet je zeker dat je /themes/mijntheme/modules/ folder en subfolders de juiste schrijfrechten hebben?

Kopieer anders de originele nl.php uit /modules/blockcms/ naar /themes/mijntheme/modules/blockcms en kijk of je het dan wel kan vertalen.

Link to comment
Share on other sites

 

Normaal gesproken wordt er automatisch een nl.php file aangemaakt als je Nederlandse vertalingen maakt voor die aangepaste module. Weet je zeker dat je /themes/mijntheme/modules/ folder en subfolders de juiste schrijfrechten hebben?

Kopieer anders de originele nl.php uit /modules/blockcms/ naar /themes/mijntheme/modules/blockcms en kijk of je het dan wel kan vertalen.

 

de schrijfrechten staan goed ..ook de owner gecontroleerd

 

in de block pernamentlinks staat maar een bestand blockpermanentlinks-header.tpl , is origineel zo

(alernative theme Prestashop)

 

edit

 

andere taal in

Module vertalingen werkt ook niet

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...