Jump to content

Betalen bij ophalen


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben sinds enkele dagen aan het uitproberen met Prestashop.

Ik vind het tot nu het fijnste webshop programma wat ik geprobeerd heb.

Maar nu ben ik op zoek naar dat je niet hoeft te verzenden maar kan ophalen.

En dan contact kan betalen.

 

Ik heb enkele dingen geprobeerd maar ik om er niet uit.

Wie kan mij helpen

 

Al vast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reactie.

 

maar hoe moet ik dit doen met betalen?

Je kunt een ongebruikte betalingsmodule 'ombouwen' voor je doel. Dit klinkt als meer werk dan het in werkelijkheid is. Je kunt bijv. de 'Cheque/Acceptgiro' module hiervoor gebruiken, ervan uitgaande dat je deze betalingsoptie niet aanbiedt in je webshop. Vertaal dan de titel van deze module in 'Contante betaling' of 'Betaling bij afhalen' of zoiets. Dan ook nog de omschrijving vertalen (eigenlijk alles wat je klanten te zien krijgen). Tot slot de vertaling aanpassen van de bevestigingsemail wat voor deze betaling wordt gebruikt.

 

Er is dan nog wel 1 complicatie: je hebt 2 'carriers' geactiveerd maar er is geen mogelijkheid om de betalingsmogelijkheden afhankelijk te maken van de carrier. Alle combinaties zijn mogelijk, bijv. verzending en contante betaling, of ophalen en iDEAL betaling. Dit wil je uiteraard niet. Er is een gratis module beschikbaar waarmee je kan instellen welke betalingsmogelijkheden beschikbaar zijn voor een carrier:

http://www.prestashop.com/forums/topic/27357-ship2pay-module-contribution-shows-payment-methods-depends-on-shipping/

Lees deze topic goed door en in een van de laatste posts heeft iemand heeft deze module geschikt gemaakt voor de meest recente versie van Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Je kunt een ongebruikte betalingsmodule 'ombouwen' voor je doel. Dit klinkt als meer werk dan het in werkelijkheid is. Je kunt bijv. de 'Cheque/Acceptgiro' module hiervoor gebruiken, ervan uitgaande dat je deze betalingsoptie niet aanbiedt in je webshop. Vertaal dan de titel van deze module in 'Contante betaling' of 'Betaling bij afhalen' of zoiets. Dan ook nog de omschrijving vertalen (eigenlijk alles wat je klanten te zien krijgen). Tot slot de vertaling aanpassen van de bevestigingsemail wat voor deze betaling wordt gebruikt.

 

Er is dan nog wel 1 complicatie: je hebt 2 'carriers' geactiveerd maar er is geen mogelijkheid om de betalingsmogelijkheden afhankelijk te maken van de carrier. Alle combinaties zijn mogelijk, bijv. verzending en contante betaling, of ophalen en iDEAL betaling. Dit wil je uiteraard niet. Er is een gratis module beschikbaar waarmee je kan instellen welke betalingsmogelijkheden beschikbaar zijn voor een carrier:

http://www.prestasho...ds-on-shipping/

Lees deze topic goed door en in een van de laatste posts heeft iemand heeft deze module geschikt gemaakt voor de meest recente versie van Prestashop.

Waar doe je dat?

Link to comment
Share on other sites

Er is dan nog wel 1 complicatie: je hebt 2 'carriers' geactiveerd maar er is geen mogelijkheid om de betalingsmogelijkheden afhankelijk te maken van de carrier. Alle combinaties zijn mogelijk, bijv. verzending en contante betaling, of ophalen en iDEAL betaling. Dit wil je uiteraard niet. Er is een gratis module beschikbaar waarmee je kan instellen welke betalingsmogelijkheden beschikbaar zijn voor een carrier:

http://www.prestasho...ds-on-shipping/

Lees deze topic goed door en in een van de laatste posts heeft iemand heeft deze module geschikt gemaakt voor de meest recente versie van Prestashop.

Ik snap dat laatste gedeelte nog niet helemaal hoe ze dat uitleggen in dat topic. Wat moet ik nou doen? :?

Link to comment
Share on other sites

Waar doe je dat?

Dit doe je op 2 plekken:

1) Bij Orders-->Statuses

Je selecteert de 'In afwachting van uw betaling per cheque' status en dit vertaal je in 'Contante betaling' o.i.d.

 

2) Bij Tools-->Translations-->E-mail template translations

Daar vertaal je (bouw je om) 'cheque.html' en cheque.txt'.

Link to comment
Share on other sites

Ik snap dat laatste gedeelte nog niet helemaal hoe ze dat uitleggen in dat topic. Wat moet ik nou doen? :?

Je moet de versie downloaden welke wordt aangeboden in post nr 141:

http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/27357-ship2pay-module-contribution-shows-payment-methods-depends-on-shipping/page__view__findpost__p__693358

 

Ik kan je niet verder helpen met de configuratie van deze module omdat ik het zelf niet gebruik... Weet dus niet of het probleemloos werkt in 1.4.6.2. Bij problemen/vragen kan het beste in die topc vragen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
×
×
  • Create New...