Jump to content

Foretrukken url modulet - mister jeg placeringer i google ?


Homeshop.dk

Recommended Posts

Af en eller anden mærklig grund har min foretrukne url været homeshop.dk har idag ændret den til www.homeshop.dk via foretrukne url modulet.

 

Er dog blevet lidt bange for jeg vil miste mine placeringer i google ved dette, når jeg laver en site:homeshop.dk er der tonsvis af links men når jeg laver site:www.homeshop.dk er der kun 231 sider indekseret - vil google rette dette næste gang den crawler og ser at mine homeshop.dk links er blevet til www.homeshop.dk links eller er det bare at starte helt forfra ?

 

Håber på et par svar så jeg kan sove roligt i nat :)

Link to comment
Share on other sites

Dit domæne svarer på begge adresser, det bør du få lavet om asap. Altså vælge, om du vil bruge med eller uden www i din adresse. Det andet giver duplicate content i søgemaskinerne, da www er at betragte som et subdomain med samme indhold som dit hoveddomæne (homeshop.dk). Lige nu har du 251 sider indekseret på domænet med www, så Google har indekseret flere sider, siden du skrev dette indlæg.

 

Så skynd dig at få lavet en 301 redirect fra www til homeshop.dk og brug dette som dit hoveddomæne, da det er her du har langt de fleste af dine indekseringer.

Link to comment
Share on other sites

helt sikkert lav en "301 redirect" som Prestafan også nævner... det kan gøres med en .htaccess

 

hvad er det iøvrigt for et modul på din side homeshop.dk som gør at den vil køre windows media player ?

 

det er ihvertfald et plugin der bliver blokeret i chrome...

homeshopplugin.PNG

Link to comment
Share on other sites

Jeg er bange for at jeg har et lignende problem.

 

Efter total ny installation af shop, får jeg denne meddelelse i BO, se skærmdump.Har også taget et dump af URL hvis det hjælper.

 

I taler om en "301 redirect" som jeg har prøvet at søge lidt på, men det overstiger vist mine evner. Så vil en af jer fortælle i normalt sprog hvad jeg skal gøre.

post-208866-0-89014300-1327951880_thumb.jpg

post-208866-0-93472600-1327951894_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Peer

Du har ikke redirect problemer, for din shop redirecter domænet uden www til www.digital-racing.dk. Den advarsel du ser i BO, kan du blot rette på det billede der er skærmdump nr. 2. Mit bud er, at du oprindeligt havde angivet uden www, som du så har rettet? Derfor får du en advarsel, men du kan som sagt blot rette tilbage til uden www.

Link to comment
Share on other sites

Du behøver ikke foretage dig noget, når du har lavet rediret. Nu finder Google jo selv ud af, at siden er "permanently moved" - i dit tilfælde til domænet uden www. Du kan selv teste ved at besøge en af de indekserede sider med www - man lander fint på den rigtige side men i adresselinien står der blot homeshop.dk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...