Jump to content

Moduler vilka?


camilla@graneborg.se

Recommended Posts

Fick en tanke om vi kanske kunde dela med oss till alla (både nya inom Prestashop och gamla rävar) av de moduler som vi tycker är bra att ha! Har inte hittat några liknande tips tidigare i forumet så därför tar jag initiativet!

 

-På Prestashop Addons sida finns 1015 moduler (fler utvecklas regelbundet) och många andra moduler finns att hitta efter sökning på nätet.

 

-Ibland vet man inte vad som hade varit bra att ha förän man ser det och vissa saker kanske man inte vet om att de existerar om man inte vet vad man ska söka på eller orkar gå igenom alla 1015 modulerna.

 

-Vissa moduler kostar en ordentlig slant och då kan det underlätta att veta vad för något de gör och om de är värda sina pengar!

 

Så skicka in ditt bidrag - vilken/vilka moduler kan inte du vara utan?

 

-

Link to comment
Share on other sites

Här kommer mina bidrag:

 

- One Page Checkout for PS 1.4 - Har inte haft den mer än ett par dagar, men känner redan nu att den är ett klart lyft jämfört med den vanliga snabbkassan.

 

- AddStuff - Perfekt om man känner för att lägga till ett block med egen html-kod.

 

- Prestaworks Payson-modul - Kanon om du kör med Payson som betalväxel (både för kort och faktura). Gillar framförallt att Prestaworks erbjuder fria uppdateringar / support när man köpt den. Kör man utan Paysons fakturatjänst så kan ades gratisvariant vara att föredra istället.

 

- Facebook Like Box - Går väl iofs att vara utan denna och det finns en uppsjö liknande moduler - men gillar Webshopworks variant. Trots att den är gratis så ogillar jag dock att de lagt in en länk till sin sida i koden (går att ta bort manuellt såklart).

 

- Agile Order Recovery - Fantastisk modul som gör att du kan skapa beställningar i backoffice (från befintliga "kundvagnar"). Bra att ha om en kunds beställning strulat och du vill hjälpa till och slutföra den eller om du sålt varor vid sidan om webbutiken, men vill registrera köpet tillsammans med resten av butikens.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...