Jump to content

Översättning i "nya produkter" blocket


jenny@irladesign.se

Recommended Posts

Hej!

Är en ny användare och har ett problem med ett textstycke i blocket för nya produkter. Jag använder Prestaworks gratistema PS design 1,5. Under produkten står det "en savoir plus" som standard, både i den engelska och den svenska översättningen. Jag har gått in på översättning, modul: blocknewproducts och skrivit in min översättning, tryckt på uppdater och fått meddelandet att uppdateringen är gjord. varje gång jag går in står den kvar, men det ändras inte i shoppen. Från supporten får jag svaret att: "ibland kan det finnas overrides för modulerna i temat och ibland är det inte alltid rätt ställe man ändrar på." Har letat och letat men inte hittat något annat ställe. Någon som kan hjälpa mig?

 

/Jenny Holmer , www.irlashop.com

Link to comment
Share on other sites

Om du framöver bara ska ha svenska som språk på sajten så kan du gå in och ändra i filen blocknewproducts.tpl som finns i modul-mappen med liknande namn. Om ditt tema har en modifierad variant av denna modul så är det där du ska ändra.

 

Rimligen borde du hitta detta: {l s='En savoir plus' mod='blocknewproducts'} i denna fil.

Ladda sedan upp den ändrade .tpl-filen genom FTP till rätt mapp och slå av cache / slå på force compile i backoffice - och uppdatera därefter butikens startsida :)

 

Men som sagt, denna workaround är bara lämplig om du tänkt använda ett språk i butiken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...