Jump to content

Visning af pris incl moms på varer i frontend


Gatewayshop

Recommended Posts

Hejsa.

 

På min shop jeg er i gang med www.northregion.dk vises priserne excl. moms, hvordan laver jeg det om således priserne vises incl.moms. Når jeg opretter produkterne har jeg disse muligheder for indtasting af pris:

Engros-pris før moms: kr Engros-prisen som du købte varen for Detailpris før moms: kr * Detailpris før moms for at sælge denne vare Momsregel: add.gifOpret Enhedspris uden moms:

 

Nogle der ved hvordan dette ændres ?

 

på forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hej! Har letat efter Momsen i flera dagar. och hittar den inte. jag har moms, när jag är inloggad som kund och gå till kassan, men vill ju att momsen skall visas på produkterna också från början, och även visas i carten direkt, men där står det bara exkl.moms. känns ju billigt innan man skall betala, och då läggs ju 25% till. hur tusan får man till detta. kör version 1.4.7.

 

Såg att Majbom har med momsen i Bo.. Men jag får inte min att räkna upp med momsen där????Har både EU moms och SE-moms inlagt. samt europa. men får inte till detta??? Är det en bugg eller så i Presta version 1.4.7...behöver ju Momsen hela tiden...

Link to comment
Share on other sites

På dit sidste skærmdump mangler du et felt - og dette skyldes fejl i opsætningen. Tjek, at du under Shipping - Countries har valgt et standardland. Se mit skærmdump for, hvordan en vare skal se ud, når momsen er korrekt sat op. Der er ændret på dette i forhold til tidligere versioner - jf. en af mine egne tråde brugte jeg også lang tid på at hitte ud af det, da jeg satte en version 1.4.7.0 op første gang.

post-59716-0-63140300-1334082355_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Prestafan 1234!

Hittade under Countries och längst ned under alla länder..Hade inte valt Sverige som standard land.

Jag hade USA där..skall se om det stämmer nu. :-)

 

Efter kontroll: Stämmer i BO, där läggs momsen till som den skall.

Men i FO har jag fortfarande exkl.moms på priserna..skall det vara så i 1.4.7.0 . har en annan site med 1.4.4.1 där fungerar allt perfekt. Med moms i kundvagnen osv.och på produkterna från början.

 

Kan det vara bara för jag köpte ett Templates från USA.. och det beror på detta?? Momsen visas när man går till kundvagnen senare och när man skall betala. Men känns ju som man lurar kunden att det är billigt från början och blir senare 25 % dyrare. Vill ju ha allt med moms från början.

PS: Anledning till att jag kör på Danska forumet är att Ni är snabbare med att svara , samt att Ni bry er och hjälper till.... :-). Tror Vi svenskar är dåliga på det. Tråkigt men sant.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er nemt at overse det med landeindstillinger:-) Men hvad der driller derudover ved jeg ikke. En nem måde at tjekke på er at skifte til standard PrestaShop theme, om det virker her og hvis ikke, så skal der noget mere fejlsøgning til.

Godt at høre mht. det danske forum - selvom her nu også er en pæn stor andel af brugere, der kun stiller spørgsmål, men aldrig hjælper andre, desværre. Men heldigvis kommer der flere til, der også er superflinke til at hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

Solved: Min lösning var detta??? Enkelt simpelt, när man vet vad felet är. Hoppas nån mer får nytta av tipset här:

Customers/Groups/Default/Price display method:Tax include

 

Nu har jag priserna i FO inkl.moms. både i varukorgen samt på produkterna.

 

Gjorde även en uppdatering idag till version 1.4.7.3 gick problemfritt.

MVH//MrPellets

post-269234-0-28614500-1334322674_thumb.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har lidt samme problem.

 

Jeg har sat dansk moms til 25%, men når jeg indtaster prisen uden moms under vare oprettelse, så ligger den ikke moms oven i.

 

Nogen der ved hvad problemet kan være?

 

Edit: Glemte at tilføje det er den nye Prestashop version jeg har installeret.

www.usbmanden.dk den viser pris ex moms, men i varen har jeg valgt min moms, der skulle lægge 25% oveni.

 

Med Venlig Hilsen

Mikkel

Edited by mikkelbas (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...