Jump to content

Skift fra Surftown til Meebox


Shila

Recommended Posts

Efter endnu et nedbrud i denne uge har jeg næsten taget beslutningen om at flytte fra Surftown og synes, især ud fra jeres kommentarer, at Meebox er et godt sted at flytte hen.

 

Nu er det et godt stykke tid siden jeg har prøvet at flytte webhotel, så kan ikke lige huske hvor lang tid sådan noget tager. Altså hvor lang tid skal jeg regne med, at min shop er utilgængelig?

 

Er det bare indtil DNS-serverne er blevet opdateret eller er der mere man skal tage højde for?

 

Lige nu kører jeg på den billige løsning fra Surftown, men går i overvejelserne at købe en professionel løsning hos Meebox, men hvor mange besøgende om dagen skal man have, før det virkelig kan mærkes, at man kører på den professionelle løsning?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se, dit DNS entry har en timeout på et døgn (86400 sekunder). Så du skal regne med, der går et døgns tid, før du er flyttet helt. Husk at lukke den gamle shop imens. Ellers bliver det noget rod. Hvis man selv kan styre DNS-timeout kan den med fordel skrues ned i forbindelse med flytningen (men det tvivler jeg på, du kan).

 

Vi startede med det billige "Webhotel 1" til 9,95 kr/md. Men det var altså ikke godt nok til en webshop. Af og til var shoppen nede i flere minutter. Vi skiftede til "Prohotel 1" for et par måneder siden, og det kører perfekt. Selv i julen, da der var en del trafik, oplevede vi ingen problemer.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Vedr. Time To Live (TTL) på dit domæne kan du kontakte Surftown og bede dem nedsætte tiden til 300 sekunder, så slår dns-ændring igennem indenfor ganske få minutter for de fleste brugere. Det tager noget tid, før det er slået igennem på samtlige dns-servere verden rundt. Hvis Surftown ikke vil nedsætte tiden, kan du flytte domænet til gratisdns.dk og selv nedsætte tiden, men du skal så selv sætte domænet op med A-records til dit nuværende webhotel og så skifte, når du er klar til at gå i luften med Meebox. Jeg styrer alle mine domæner hos gratisdns.dk for så er jeg ikke afhængig af diverse webhoteller og kan flytte med det sammen, hvis jeg har lyst til det.

 

Hvis det lykkes dig at få TTL sat ned, vil det dermed kun være ganske få minutter din shop er utilgængelig, da du kan gøre alt klart før du peger domænet videre.

Link to comment
Share on other sites

Vedr. Time To Live (TTL) på dit domæne kan du kontakte Surftown og bede dem nedsætte tiden til 300 sekunder, så slår dns-ændring igennem indenfor ganske få minutter for de fleste brugere. Det tager noget tid, før det er slået igennem på samtlige dns-servere verden rundt. Hvis Surftown ikke vil nedsætte tiden, kan du flytte domænet til gratisdns.dk og selv nedsætte tiden, men du skal så selv sætte domænet op med A-records til dit nuværende webhotel og så skifte, når du er klar til at gå i luften med Meebox. Jeg styrer alle mine domæner hos gratisdns.dk for så er jeg ikke afhængig af diverse webhoteller og kan flytte med det sammen, hvis jeg har lyst til det.

 

Hvis det lykkes dig at få TTL sat ned, vil det dermed kun være ganske få minutter din shop er utilgængelig, da du kan gøre alt klart før du peger domænet videre.

Det er værd at prøve (at kontakte Surftown), for der er alligevel forskel på et par minutter og en dag.

 

Ang. gratisdns.dk får man fordelene af at have et prohotel (bl.a. mindre brugere på samme server) hos meebox (og andre udbydere for den sags skyld), hvis man har domænet hos gratisdns.dk, man bruger A-records til at pege det på et andet webhotel.

Er ikke helt sikker på, hvordan du gør, men hvis du bruger gratisdns.dk benytter du så ikke også deres servere?

Link to comment
Share on other sites

Helt sikkert skal du få sat din DNS TLL ned til noget mindre end suftown har det på. Vi kommer også fra surftown, og er rigtigt glade for vores pro løsning hos Meebox! Har du fundet rabatkuponen på prestatips.dk ? Der ligger en der giver hele 20% rabat :)

 

http://www.prestatips.dk/webhotel/meebox-rabatkode-rabatkupon/

 

Jeg vil egentlig sige det er bare at komme igang inden der igen opstår problemer med surftown! Jeg har engang forsøgt at ringe til det nummer surftown har på forside, så var det sørme nogen private mennesker der var rigtigt trætte af at folk ringene til dem og spurgte efter surftown, som tog telefonen!

Link to comment
Share on other sites

En lille ting der er værd at være opmærksom på.

 

Når du nu melder til dk-hostmaster at de skal pege på det andet hotel, så slå det hotel du har hos surftown over på maintaince, så og lad det nye være åbent. Så risikere du ikke at der lander ordre på surftown hjemmesiden og at du så ikke opdager dem fordi du er ved at skifte. Og så er det en god ide at lade det ske om natten hvor der ikke er så mange kunder online.

 

Man kan evt. lade en rabatkupon hænge på maintaince siden til dem som bliver forulempet af den, så er der nok en størrere chance for at de har lyst til at komme tilbage senere :)

Link to comment
Share on other sites

En lille ting der er værd at være opmærksom på.

 

Når du nu melder til dk-hostmaster at de skal pege på det andet hotel, så slå det hotel du har hos surftown over på maintaince, så og lad det nye være åbent. Så risikere du ikke at der lander ordre på surftown hjemmesiden og at du så ikke opdager dem fordi du er ved at skifte. Og så er det en god ide at lade det ske om natten hvor der ikke er så mange kunder online.

 

Man kan evt. lade en rabatkupon hænge på maintaince siden til dem som bliver forulempet af den, så er der nok en størrere chance for at de har lyst til at komme tilbage senere :)

Tusind tak for de gode råd, vil helt sikkert benytte mig af dem.

 

Skal lige have overstået en eksamen på fredag, så næste uge bliver store (forhåbentlig ikke for stor) flyttedag.

 

Og jo, har set rabatkuponen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...