alpis Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Hej! Min prestashop e-butik verkar inte dyka upp i google, nån som har samma fel? // Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Hur länge har du väntat? Det kan ta någon vecka efter att du anmält den till google. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nobynator Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Butik? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted January 13, 2012 Author Share Posted January 13, 2012 Hur länge har du väntat? Det kan ta någon vecka efter att du anmält den till google. Det har nog gått 1-2 veckor... Får hoppas det dyker upp snart... Innan har det gått snabbt vad jag minns. F.D webbyrå VD. // Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted January 13, 2012 Share Posted January 13, 2012 Har du registrerat din sajt genom Google Webmaster Tools? Om inte, så rekommenderar jag detta varmt. Där kan du även be Google-boten att hämta- och indexera dina sidor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alpis Posted January 14, 2012 Author Share Posted January 14, 2012 Har lagt upp min där nu.. Nåt mer jag bhehöver göra ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted January 15, 2012 Share Posted January 15, 2012 Om du inte redan har gjort det så bör du skapa en sitemap-fil genom Backoffice -> Moduler -> SEO -> Google sitemap. Logga därefter in på Google Webmaster Tools och gå in under Webbplatskonfiguration -> Webbplatskartor och lägg till din sitemap-fil. Sedan kan du gå in under Diagnostik -> Hämta som Googlebot och låta Google hämta din sida och därefter skickar du in den för indexering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts