Jump to content

Help nw klanten kunnen niet registreren


juffrouwtaart

Recommended Posts

Help

 

Ineens doet mijn webshop raar, nieuwe klanten kunnen zich niet registreren.

Krijg hetvolgende in beeld:

 

Er zijn 6 fouten :

  1. You must register at least one phone number
  2. id_land is required.
  3. achternaam is required.
  4. voornaam is required.
  5. adres1 is required.
  6. woonplaats is required

 

Maar waar je normaal je adres en postcode enz moet invullen, dat hele blok is weg :S

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp dus dat het eerst wel goed heeft gewerkt? Enig idee wat je gedaan zou kunnen hebben waardoor het nu misgaat?

 

Heb je iets veranderd in /themes/jouw_thema/authentication.tpl ?

 

Ik heb zonet even naar je website gekeken en de eerste stappen van het aanmaken van een account doorlopen en zie wel gewoon het complete adresformulier.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zonet even naar je website gekeken en de eerste stappen van het aanmaken van een account doorlopen en zie wel gewoon het complete adresformulier.

 

 

Dat is wat ik ook wou zeggen...overigens mis ik wel een hoop afbeeldingen

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de nieuwe versie van prestashop er maar overheen gegooid...

idd volgende dilemma. alle foto's zijn weg.

En de theme ook :-( :unsure:

als ik naar backoffice ga zijn de foto's er nog wel :blink:

Van welke versie naar welke versie?

 

Je kan proberen om de thumnails opnieuw te genereren: onderaan 'Preferences-->Image'

 

Is de juiste theme geselecteerd onder 'Modules-->Themes'?

Link to comment
Share on other sites

Lijkt er inderdaad op dat de schrijfrechten niet goed staan. Controleer via FTP of je hosting adminsysteem de schrijfrechten van je /img (sub)folders en files. Dit moet op 755 voor folders en 644 voor files staan (geldt ook voor alle andere prestashop folders en files trouwens).

Link to comment
Share on other sites

Hoi hoe heb je je rechten nagekeken ?

 

probeer dit eens via je server ..

dus inloggen in het admin gedeelte

bv directadmin of welke admin dan ook

en vandaaruit kan je dus ook de bestanden en rechten bekijken

 

tevens zoals frens ook aangaf moet overal dus elk bestand de naam van de eigenaar heeft en niet bv apache of iets dergelijks

 

de mappen hebben allemaal 755 nodig en de bestanden 644

ook de onderliggende mappen hebben deze rechten nodig !

dus bv de map img heeft 755 zodra je erop klikt zie je nog meer mappen deze hebben dus ook 755 nodig en de bestanden 644

denk als je alles stap voor stap naloopt je toch ergens uitkomt van verkeerde rechten en of verkeerde owner

Link to comment
Share on other sites

...maar die owner...waar kan ik dat zien...sorry ben er nog niet erg bekend mee.

 

Misschien het handigst als je inlogt in de direct admin van je hoster, zoek naar de map met files(bestanden)

hier kun je de rechten en owner bekijken /aanpassen in de kolom met gegevens over de mappen en bestanden

Link to comment
Share on other sites

gedaan, echt alle bestanden en mappen aangepast...

maar nog steeds vraagteken bij alle afbeeldingen... :wacko:

 

De afbeeldingen worden niet gevonden , en zodoende krijg je de 404.gif

 

Heb je al eens een afb geprobeerd opnieuw in je product te uploaden

Link to comment
Share on other sites

Wat Frens in post #15 bedoelde, is het opnieuw uploaden van een productafbeelding via de productpagina in je backoffice. Dus in je catalogus een product kiezen en dan via de image tab een afbeelding proberen te uploaden.

 

Dit heb je ook al geprobeerd en dan krijg je exact dezelfde foutmelding??

 

EDIT:

Ben te laat met mijn reactie..

Ok, dit gaat dus wel goed, alleen zie je de afbeelding niet in je frontoffice.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

AKJV ..ik vermoed dat het ook iets met de (sub)categorien te maken heeft

 

Dat zou inderdaad best kunnen.

 

@juffrouwtaart:

Zou je eens kunnen proberen 'afbeeldingen regenereren' te doen voor alleen de producten?

Dit doe je door bij 'Select image', producten i.p.v. alles te selecteren.

Link to comment
Share on other sites

Kwam dit nog tegen

 

 

Using [ Back Office > Prefences > Images > Regenerate thumbnails ] sometimes, trying to remake the thumbnails for uploaded images, can generate bellow error:

 

Cannot write “No picture” image to (categories) images folder. Please check the folder’s writing permissions.

 

Main cause that generate this error message is not necessarily related to the write right (chmod 777) for [ \img ] directory but because of imported language pack that has no [language_iso_code.jpg] file added into the following directories:

  • \img\c
  • \img\l
  • \img\m
  • \img\p
  • \img\su

An easy solution for this is to copy, lets say [en.jpg] and rename as ISO code for imported language [ex: it.jpg], then upload the file into above directories.

Link to comment
Share on other sites

Maconi >> Is dit niet gewoon een "vriendelijke URL",, in mijn testwinkel krijg ik ze ook als bij juffrouwtaart

 

Ja, inderdaad een Friendly URL.

 

@maconl, ik raad aan Friendly URLs te gebruiken voor je webshop(s).

Dit is beter voor je SEO en dus uiteindelijk beter voor je pageranking maar dat wist je waarschijnlijk al :)

Link to comment
Share on other sites

Kwam dit nog tegen

 

 

Using [ Back Office > Prefences > Images > Regenerate thumbnails ] sometimes, trying to remake the thumbnails for uploaded images, can generate bellow error:

 

Cannot write “No picture” image to (categories) images folder. Please check the folder’s writing permissions.

 

Main cause that generate this error message is not necessarily related to the write right (chmod 777) for [ \img ] directory but because of imported language pack that has no [language_iso_code.jpg] file added into the following directories:

  • \img\c
  • \img\l
  • \img\m
  • \img\p
  • \img\su

An easy solution for this is to copy, lets say [en.jpg] and rename as ISO code for imported language [ex: it.jpg], then upload the file into above directories.

 

Goed gevonden Frens!

En dit zou inderdaad wel eens de oplossing voor het probleem kunnen zijn. Hopelijk laat juffrouwtaart ons niet lang in spanning. :)

Link to comment
Share on other sites

 

Ja, inderdaad een Friendly URL.

 

@maconl, ik raad aan Friendly URLs te gebruiken voor je webshop(s).

Dit is beter voor je SEO en dus uiteindelijk beter voor je pageranking maar dat wist je waarschijnlijk al :)

uh ... :wacko: blond/grijs ,,idd effe te snel gereageerd ,,

komt in mijn testshop staat het nog niet ingesteld de ander van C wel ,,dus solly klein foutje

Link to comment
Share on other sites

Inderdaad vervelend...

 

Gebruik je soms nog de oude image filesystem? Dus staat bij Preferences-->Product onderaan 'Use the legacy image filesystem:' op Ja?

 

Of ben je juist bij de upgrade overgegaan naar de nieuwe image filesystem?

Zo ja, dan kun je misschien de legacy filesystem proberen. Zo nee, probeer dan juist de nieuwe filesystem. Je moet in dat laatste geval bij Preferences-->Image onderaan 'Move images' klikken en daarna de legacy filesystem uitvinken (zie hierboven).

 

EDIT:

Ben weer eens te traag met typen...

Als er nog steeds 1.4.1.0 staat, lijkt de upgrade toch niet goed gelukt.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik zie dit nergens staan??? 'Use the legacy image filesystem:' op Ja?

 

 

enabled.gif Jadisabled.gif Nee *

When active, all features for shopping will be disabled

Bestelling van producten die niet voorradig zijn toestaan

enabled.gif Jadisabled.gif Nee *

Bestelknop verbergen als product niet voorradig is

Voorraadbeheer inschakelen:

enabled.gif Jadisabled.gif Nee *

 

Beschikbare hoeveelheid op productpagina weergeven:

enabled.gif Jadisabled.gif Nee *

 

JqZoom i.p.v. Thickbox op productpagina activeren:

enabled.gif Jadisabled.gif Nee *

 

Niet-beschikbare attributen op de productpagina weergeven:

enabled.gif Jadisabled.gif Nee *

 

"In winkelmand" knop weergeven als het product attributen heeft:

enabled.gif Jadisabled.gif Nee

Display or hide the "add to cart" button on category pages for products that have attributes to force customers to see the product detail

Maximum items in de produktvergelijker:

*

Op 0 zetten als deze functie uitgeschakeld moet worden

Minimale aankoop totaal verplicht om de order te kunnen valideren:

€ (tax excl.)

Op 0 zetten als deze functie uitgeschakeld moet worden

Laatste hoeveelheid weergeven wanneer aantal lager is dan:

*

Op 0 zetten als deze functie uitgeschakeld moet worden

Aantal dagen dat product als nieuw wordt weergegeven:

Verwijzing nadat het product aan de winkelmand is toegevoegd:

vorige pagina

winkelmand overzicht

 

 

Heeft alleen betrekking op de niet-AJAX winkelmand versie

Producten per pagina:

 

Producten per pagina getoond. Standaard 10.

Standaard volgorde op:

Product naamProduct prijsDatum product toegevoegdPositie binnen categorieFabrikantDatum product aanpassing

Standaard volgorde voor producten lijst

Standaard volgorde wijze:

OplopendAflopend

Standaard volgorde wijze producten lijst

Afbeelding gegenereerd door:

autobreedtehoogte *

Maximale grootte product afbeeldingen:

*

Maximale grootte van door klanten uploadbare afbeeldingen (in bytes)

Product afbeelding breedte:

*

De maximale breedte van de afbeelding welke door klanten kunnen worden geüpload

Hoogte afbeelding:

*

De maximale hoogte van de afbeelding welke door klanten kunnen worden toegevoegd

Link to comment
Share on other sites

AKJV ..is er een verschil im opslagmappen afb, .. tussen de verschillende versies 1410 /1462 ?

Sinds versie 1.4.3 wordt er een ander image bestandssysteem gebruikt. Schijnt sneller te zijn en met veel meer afbeeldingen om te kunnen gaan. Maar er kan nog steeds het oude bestandssysteem worden gebruikt.

Link to comment
Share on other sites

dit is alles wat er onder images staat Pagina 1 / 1 | Weergeven 2050100300 / 8 resultaat ID

down.gifup_d.gif Naam

down.gifup.gif Breedte

down.gifup.gif Hoogte

down.gifup.gif Acties -- -- 1 small 45 px 45 px edit.gifdelete.gif 2 medium 80 px 80 px edit.gifdelete.gif 3 large 300 px 300 px edit.gifdelete.gif 4 thickbox 600 px 600 px edit.gifdelete.gif 5 category 500 px 150 px edit.gifdelete.gif 6 home 129 px 129 px edit.gifdelete.gif 7 large_scene 556 px 200 px edit.gifdelete.gif 8 thumb_scene 161 px 58 px edit.gifdelete.gif

Miniaturen hergenereren

 

Miniaturen voor alle bestaande product afbeeldingen hergenereren.

 

warn2.pngEven geduld aub, dit kan enige minuten duren

Pas op ! Handmatige miniaturen worden gewist door automatisch gegenereerde miniaturen.

picture.gif Miniaturen hergenereren

Selecteer afbeelding

AlleCategorieënFabrikantenLeveranciersScenesProductenWinkels Selecteer formaat

Allecategorylargemediumsmall Selecteer formaat

Allelargemediumsmall Selecteer formaat

Allelargemediumsmall Selecteer formaat

Allelarge_scenethumb_scene Selecteer formaat

Allehomelargemediumsmallthickbox Selecteer formaat

Allecategoryhomelargelarge_scenemediumsmallthickboxthumb_scene Verwijder eerdere afbeeldingen

 

De-selecteer dit keuzevak als uw server een time-out gaf en u de regeneratie wilt voorzetten.

Link to comment
Share on other sites

Mocht het nou zo zijn dat de upgrade niet goed is gegaan....is er een oplossing???

 

Je backoffice is nog duidelijk versie 1.4.1.0 (dit is de versie voor de upgrade neem ik aan) en niet de laatste versie 1.4.6.2

 

Het beste is waarschijnlijk om je backup van je website van voor de upgrade (die heb je nog wel hoop ik?) terug te zetten en, als je nog geen nieuwe orders/klanten hebt gehad sinds de upgrade, ook van je database.

 

Dus de aan te raden stappen zijn:

- Maak een backup van je hele website+database zoals het nu is

- Zet de backup van je website terug van voor de upgrade

- Test of dan alles wel goed werkt

- Zo niet, zet dan ook de backup van je database terug (je verliest dan wel orders/klanten na de upgrade...)

- Test nogmaals of alles wel goed werkt. Dit zou moeten want dit is exact de situatie zoals voor de upgrade

Link to comment
Share on other sites

De upgrade is er toch gedaan omdat er al problemen waren , als ik het goed begrijp ?

 

Heb je geen backup kun je je provider altijd nog vragen of die er nog een heeft van bepaalde datum , moet je wel vlug zijn als het al kan

(hangt een beetje van provider af)

Link to comment
Share on other sites

De upgrade is er toch gedaan omdat er al problemen waren , als ik het goed begrijp ?

 

Heb je geen backup kun je je provider altijd nog vragen of die er nog een heeft van bepaalde datum , moet je wel vlug zijn als het al kan

(hangt een beetje van provider af)

Deze topic begon inderdaad met een ander probleem, maar het probleem met productafbeeldingen is iets wat na de upgrade ontstond. Als ik het goed begrijp tenminste.

 

Een backup van de hosting provider is een goede tip. Na herstel van de oude situatie kan de topicstarter opnieuw de upgrade uitvoeren. Een 1.4.1-->1.4.6.2 upgrade zou moeten lukken. Er zijn mij in elk geval geen verhalen bekend dat deze upgrade compleet mislukt.

Link to comment
Share on other sites

Ik bedenk me ineens: hoe is de upgrade eigenlijk uitgevoerd??

Ik neem aan dat je deze instructies hebt gevolgd:

http://doc.prestashop.com/display/PS14/Updating+PrestaShop#UpdatingPrestaShop-Manualupgrade

 

Weet je zeker dat je de laatste stap hebt uitgevoerd, namelijk het overzetten van de subfolder met de ge-update prestashop files naar je productie omgeving:

http://doc.prestashop.com/display/PS14/Updating+PrestaShop#UpdatingPrestaShop-Step5GoinglivewithyourUptoDateStore.

Link to comment
Share on other sites

Wat dient er teruggezet te worden? De website is niet meer terug te zetten, deze is zondag voor het laatst gebackuped.

 

De database zouden wij wel tevoorschijn kunnen halen, die dient dan zelf teruggezet te worden.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

QDC Internetservices

Begrijp ik hieruit dat er van de website geen backup is bewaard van vlak vóór de upgrade, maar wel van de database??

Ik raad aan om de volgende keer eerst een backup te maken voordat een upgrade wordt uitgevoerd.

 

Ik zou nu zeker niet zomaar de oude database terugzetten, zo'n mix-'n'-match is niet aan te raden. Waarschijnlijk is de beste optie om nogmaals de upgrade procedure te doorlopen. Uiteraard nadat eerst een backup van de huidige situatie is gemaakt.

Link to comment
Share on other sites

volgens mij de data van vorige week toen hij goed was.

ik heb de data binnen. Maar hoe zet ik die terug?

via import?

Het ligt eraan hoe die gemaakt is , en zoals AKJV zei niet zomaar gaan mixen , tussen je database en je bestanden van de shop

Link to comment
Share on other sites

ik heb wel een bakcup gemaakt voordat ik ging upgraden, alleen die pakt hij niet.

Ik ben bang dat ik de procedure niet goed heb gedaan.

Heb hem gewoon geupload via filezilla

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je hiermee bedoelt...

Wat bedoel je precies met 'die pakt hij niet'?

En wat bedoel je met 'gewoon geupload via FileZilla'?

Link to comment
Share on other sites

als ik via de import de backup terugzet via backoffice dan zegt hij met succes.

maar de foto's zijn nog steeds weg dus dan is de backup ook niet compleet.

 

Ik heb 1,4,6 geupload door alles in die map te gooien

Als je het over een backup hebt, dan bedoel je dus alleen de database backup neem ik aan?

Ik begrijp dus dat je toch je database backup teruggezet hebt via de import functie in je backoffice?

 

En tot slot: je hebt gewoon de installatiebestanden van Prestashop 1.4.6.2 geupload naar je website folder (en daarmee je oude files overschreven met de nieuwe) zonder daadwerkelijk de upgrade procedure uit te voeren?

Link to comment
Share on other sites

Als je het over een backup hebt, dan bedoel je dus alleen de database backup neem ik aan?

Ik begrijp dus dat je toch je database backup teruggezet hebt via de import functie in je backoffice?

 

En tot slot: je hebt gewoon de installatiebestanden van Prestashop 1.4.6.2 geupload naar je website folder (en daarmee je oude files overschreven met de nieuwe) zonder daadwerkelijk de upgrade procedure uit te voeren?

ik heb via tools dbbackup gemaakt en die had ik ook teruggezet met succes.

en het ten slotte gedeelte, ik ben bang van wel ja.....

zal ik de update nog eens doen? nu met instructie erbij ?

Link to comment
Share on other sites

Nu ik begrijp wat je tijdens de upgrade gedaan hebt (of eerder niet gedaan hebt), is het wel duidelijk waar je problemen vandaan komen.

Eerlijk gezegd verbaast het me dat je website uberhaupt nog redelijk werkt na het zomaar overschrijven van je website met de installatiefiles van de nieuwe versie van Prestashop...

 

Het is zeer waarschijnlijk wel mogelijk om je website te repareren maar de stappen daarvoor zijn wel redelijk complex. Ik vraag me af of het niet beter is om hiervoor iemand in te schakelen met wat meer ervaring...

Ik wil je daarmee niet beledigen maar wil ook graag voorkomen dat je verder in de problemen raakt met je website...

Link to comment
Share on other sites

@AKJV Sterkte en hopelijk worden de problemen voor je opgelost!

 

 

Van mij hetzelfde , jammer maar is niet anders

 

Dus maak voortaan tijdig een back-up van je database maar ook van je bestanden

 

Normaal kun je dit in een keer doen bij je provider,die kun je dan in een keer ook weer gemakkelijk terugzetten , laat je hierover informeren als je niet weet hoe !

Link to comment
Share on other sites

Hij loopt weer :-)

Zijn nog een paar foto's weg, maar die zijn nog aan t uploaden...

ik ben zo blij blij blij

 

en vele dank aan andreas voor alle hulp

Goed te weten en graag gedaan!

En ook dank aan Frens (e.a) die hier een flinke bijdrage heeft geleverd.

 

Groet,

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Het belangrijkste is dat de winkel weer werkt, ik heb je welicht wat in een bepaalde richting geduwd, maar de uiteindelijk deskundige ben jij... ;)

 

 

edit,

en straks back-uppen (zal mij natuurlijk niet gebeuren :ph34r:)

 

de database en de bestanden aan de server-kant

(klopt toch Andreas zoals jij me hebt uitgelegd hoe de afbeeldingen opgebouwd worden) !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...