Jump to content

[Løst] Anden Valuta og Prestashop Faktura problem


Aupino

Recommended Posts

Hej er ved at sætte en af mine shops.. op til også at være rettet mod det svenske marked. Går også fint nok med at sætte svensk sprog på siden og produkter. også svensk valuta i kurv er ok. Mit problem opstår når kunden når til betaling. Jeg bruger prestashop faktura og vil gerne have alle mine faktura i dansk valuta.. kan nemt lade sig gøre med paypal og bankoverførsel, der laver den valuta om til DKK ved betaling, men med Quickpay har jeg et problem selv om den er sat til dansk (der kan man ikke vælge butikkens standard valuta) går den til quickpay med Svensk valuta.

 

Hvad gør i andre vedr anden valuta... og prestashop faktura?

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Når nu der ikke er andre her som sælger til Sverige :huh: . Har jeg fundet en løsning på problemet,

Har på Amino Læst en del om internet handel med sverige.. og en af de vigtigste ting er at De kan handle i Svensk valuta. Problemet med at jeg gerne vil have mine faktura i danske kr, har jeg så løst ved hjælp af min uundværlige Order Manager modul. der kan jeg nemlig sætte en ekstra linie ind i faktura hvor jeg så skriver hvad beløbet er i DKK. og så er Told og skat tilfreds. Så Problem løst. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Lige en opfølgning af mit projekt, med salg rettet mod sverige, så andre ikke får samme problemer hvis de vælger at rette salg den vej.

Læste om payson var meget brugt som betalings gateway i sverige, for betalinger via svenske netbanker og faktura betaling, så oprettede en konto ved dem (Gratis men de tager et rimeligt høj gebyr ala paypal) og alt klapper sådan set. men ville så også godt aktivere faktura betaling, hvilket der på deres hjemme side står bare skal sende en mail til dem. får så svar tilbage at de desværre ikke kan aktivere den mulighed for udenlandske firmaer, da de ikke kan lave et kredit tjek på personer uden for sverige.. Men kunne jeg finde en Svensker og et svensk personnr som ville være garant. kunne de godt.

forstår ikke helt hvad de egentlig skal bruge kredittjek til i dette tilfælde da det jo ikke er mit firma som skal have kredit, men de svenske kunder... men er nok mere en regel om at man skal have et svensk person nr.

 

Så indtil jeg finder en svensker der vil være garrant.. må jeg se bort fa denne betalings mulighed,

Så lige til jer der eventuelt overvejer denne mulighed for svenske kunder.. Det kan ikke lade sig gøre for udenlandsk firma.

Dog mener jeg at man kan via klarna,... men ret dyrt.. at tilslutte sig.

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej Aupino.

Du skriver:

............har jeg så løst ved hjælp af min uundværlige Order Manager modul. der kan jeg nemlig sætte en ekstra linie ind i faktura hvor jeg så skriver hvad beløbet er i DKK. og så er Told og skat tilfreds. Så Problem løst.

Vil du fortælle, hvor præcis, du har tilføjet DKK, for jeg slås også lidt med problemet.

 

mvh

My

Link to comment
Share on other sites

I mit ordermanager modul går jeg manuelt ind og tilføjer en ekstra linie på de faktura der er betalt via quickpay og svenske kr.

Dette skal jeg så gøre hver gang og selv omregne til danske kr. i princippet kunne det være nok at du skriver beløbet i DKK på fakturaen manuelt når du bogfører...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...