Jump to content

SmartPhone optimeret template for/imod


Aupino

Recommended Posts

Jeg overvejer kraftigt om man skal springe på vognen og få sine sider optimeret til at blive set via Smartphones og ipads. Er jo nok den vej det går at vi mere og mere shopèr via mobilen.

 

Der findes et smart modul.. som automatisk undersøger om det er en smartphone der tilgår siden eller en normal computer og så vælger template ud fra dette.. se eventuelt demo her http://prestashoptem....com.ar/test46/ Husk at tilgå den fra en smartphone.

 

Men er det værd at bruge penge på? eller er det for tidelig at springe på den vogn.. Hvad mener i?

 

Aupino

Link to comment
Share on other sites

Det må komme meget an på din målgruppe, og hvordan de handler online..

Jeg kan se at der er en del der handler hos mig igennem mobile platforme, selv uden at den er optimeret til det.

 

Jeg syntes dog at have læst i et nyhedsbrev fra Prestashop om at det ville være standard i den ny version der kommer?

Er selv meget meget ny med Presta, og har faktisk slet ikke skiftet over til det endnu, men overvejer lidt at vente til den nye version pg.a. af det med mobil kompatibiliteten

Link to comment
Share on other sites

Ja, understøttelse af mobilenheder skulle komme i 1.5 - MEN med tanke på alle de fejl der er i de 2 nyeste releases, skal man nok liiige vente til den første eller anden update, før man hiver et produktionssite over i 1.5.

 

Men det er alt andet lige besnærende :-)

Link to comment
Share on other sites

Om et desideret smartphone template er nødvendigt ved jeg ikke, men det er ihvertfald vigtigt at det theme man bruger virker i smartphones. Når jeg kigger analytics data så har vi overraskende mange handler fra iphone, ipads og andre smartphones.

Link to comment
Share on other sites

Vi kan også se i vores analytics at ca 10% af vores besøgende er fra mobile platforme.

 

Mit umiddelbare bud er at lave en konkret mobil side (f.eks m.domæne.dk), hvor den henter data fra databasen, men designet skal være meget mere enkelt.

 

Så det er noget som er med i vores overvejelser til fremtidig udvikling.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Aupino, jeg mener bestemt det er værd at overveje et mobil tema... dertil så lige konvertere det til en app og smide en "QR code" på sin side... tjek Appsgeyser.com det er en side der kan konvertere en website til en android app

 

det smarte ligger jo i at kunden får et "programikon" til en shop istedet for at skulle gå til "www.blabla.dk" jeg vil mene at det måske kunne give en større andel af tilbagevendene kunder, især hvis så selve webplatformen er ordentlig...

 

tænk hvis man nu lige stod og manglede det din shop udbyder... så ville jeg "hvis jeg havde et app ikon" med det samme klikke på den som det første istedet for at søge google osv..

 

jeg gætter på at jeg selv indenfor en måneds til vil have købt ovenstående og lavet en "App"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...