Jump to content

Prestashop 1.4.6.2


Guld

Recommended Posts

Hej folket jag e ny här har precis uppdaterat en butik till senaste version men jag får fram mycket enabled / funktionshindrade på tex Db backup funkar inte alls och google översättningen funkar inte det står att det bör uppdateras till V2 vilket jag inte fattar något av detta finns det någon som skulle kunna hjälpa mig? Hoppas jag kan va till någons nytta h

är med =)

Link to comment
Share on other sites

"Funktionshindrande" är bara ett resultat av googleöversättningen som använts för att göra delar av de svenska språkfilerna.

Du kan editera dessa ord i administrationen.

Hur mycket har du jobbat med PS tidigare?

På alla ställen som det står funktionshindrande skall det egentligen stå Deaktiverad, avaktiverar, avstängd eller liknande.

Enabled betyder påslagen.

Baserat på din fråga kan jag inte förstå om det är ett problem med databasen, eller om du bara hakar upp dig på att det står konstigt översatta ord?

Googleöversättningen slutade fungera nyss, och så länge det inte finns någon uppdaterad modul så lär det nog inte fungera heller, jag har dock inte brytt mig om att kolla OM det finns någon uppgradering för googleöversättningen på prestashop.com - det kanske finns.

 

Försök ställa tydligare frågor om du vill ha adekvata svar.

Link to comment
Share on other sites

Hej tack för ditt svar jag ber om ursäkt om jag inte var tydlig men jag uppdaterade till nyaste version och alla får något fel detta finns på forumet att ta reda på hur man fixar det. Mitt egentliga problem är Google API translation för back office ändra e-post moduler osv jag har ordnat konto o allt men vet inte hur man integrerar in det det heter code.google.com/apis/language/translate/overview.html

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...