YvonneM Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Jag tror jag blir galen, jag kan inte få denna emailrubrik att bli översatt. Jag har testat genom BO och genom att skriva i lang.php. Det ser helt korrekt ut överallt men mailet skickas i alla fall med engelsk rubrik. Jag tycker att det är superbra att man kan skicka en länk till kunden där han/hon kan spåra paketet men det ser oproffsigt ut med engelsk rubrik. Är detta en bug eller kan man ändra nånstans? Jag fortsätter att enbart skicka "shipped" mail till kunderna utan spårlänk tills jag kan fixa detta. Tacksam för all hjälp, Yvonne Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Jag tror jag blir galen, jag kan inte få denna emailrubrik att bli översatt. Jag har testat genom BO och genom att skriva i lang.php. Det ser helt korrekt ut överallt men mailet skickas i alla fall med engelsk rubrik. Jag tycker att det är superbra att man kan skicka en länk till kunden där han/hon kan spåra paketet men det ser oproffsigt ut med engelsk rubrik. Är detta en bug eller kan man ändra nånstans? Jag fortsätter att enbart skicka "shipped" mail till kunderna utan spårlänk tills jag kan fixa detta. Tacksam för all hjälp, Yvonne Låter mystiskt. Har du kollat så att rubriken är översatt ordentligt under Tools -> Translations -> Email templates (i rullistan och därefter svenska flaggan)? Skickas dina andra mail med korrekt översatt rubrik? T.ex betalning mottagen, orderbekräftelse osv? I övrigt måste jag säga att din butik är riktigt fin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
YvonneM Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 Låter mystiskt. Har du kollat så att rubriken är översatt ordentligt under Tools -> Translations -> Email templates (i rullistan och därefter svenska flaggan)? Skickas dina andra mail med korrekt översatt rubrik? T.ex betalning mottagen, orderbekräftelse osv? I övrigt måste jag säga att din butik är riktigt fin! Tack :-) Kul att du gillar min butik. Ang mitt problem, ja, jag har kollat överallt och testat att ändra flera gånger. Alla andra översättningar på mail fungerar, det är det som är så konstigt. Detta mail genereras när man skriver in sitt spårnummer i orderdelen i BO och trycker på "Set shipping", vet inte om det då fungerar på nått annat sätt än de övriga mailen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Tack :-) Kul att du gillar min butik. Ang mitt problem, ja, jag har kollat överallt och testat att ändra flera gånger. Alla andra översättningar på mail fungerar, det är det som är så konstigt. Detta mail genereras när man skriver in sitt spårnummer i orderdelen i BO och trycker på "Set shipping", vet inte om det då fungerar på nått annat sätt än de övriga mailen. Vilken version av PS har du? Har bifogat två bilder som visar hur det ser ut i min butik. Har även testat att skicka detta mail nyligen och i mitt fall visades rubriken på ett korrekt sätt. Ser det likadant ut i ditt fall (vilket jag nästan misstänker) så behöver vi nog ha in fler i tråden som kan hjälpa oss Link to comment Share on other sites More sharing options...
YvonneM Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 Ser lika ut förutom att jag inte har översatt mitt back office...... ska testa det och se om det har nått med saken att göra Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Ser lika ut förutom att jag inte har översatt mitt back office...... ska testa det och se om det har nått med saken att göra Ah okej. Tror inte ett översatt back office räddar oss här dessvärre, fast man ska aldrig säga aldrig. Får hoppas att någon stött på problemet tidigare och är vänlig nog att dela med sig av en eventuell lösning här i tråden Link to comment Share on other sites More sharing options...
YvonneM Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 Hittade felet :-) Jag var tvungen att ställa in att jag som administratör skulle ha svenska som språk. Vips så blev alla mailmallar fel men just den raden blev rätt ;-) Ingen större fara då jag hade alla mail sparade i rätt format så det var bara att ladda upp dom igen via FTP. Stort tack, det var dina bilder som fick mej att börja tänka på om språket var inställt fel nånstans. En sån här sak kan jag fastna med hur länge som helst, Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Hittade felet :-) Jag var tvungen att ställa in att jag som administratör skulle ha svenska som språk. Vips så blev alla mailmallar fel men just den raden blev rätt ;-) Ingen större fara då jag hade alla mail sparade i rätt format så det var bara att ladda upp dom igen via FTP. Stort tack, det var dina bilder som fick mej att börja tänka på om språket var inställt fel nånstans. En sån här sak kan jag fastna med hur länge som helst, Härligt att det löste sig! Kul att man kunde vara till hjälp, även om min insats var i minsta laget. Var t.o.m nära att trolla bort lösningen när jag avrådde från att översätta back office Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts