Jump to content

Vad Är Det För Skit Översättning På Prestashop?


alpis

Recommended Posts

Vad fan är det för skit översättning på prestashop v 1.4.0 ???

 

översätter någon så ÖVERSÄTT KLART OCH TYDLIGT och använd inte google översättare, man fattar ju inte vad vissa saker betyder eftersom de är översättat därifrån....

 

FINNS DET INGEN annan språkpaket är den som är uppladdad här ? för prestashop V1.4.0

 

blir ju förbannad sne...

 

//

 

S

Link to comment
Share on other sites

Vad fan är det för skit översättning på prestashop v 1.4.0 ???

 

översätter någon så ÖVERSÄTT KLART OCH TYDLIGT och använd inte google översättare, man fattar ju inte vad vissa saker betyder eftersom de är översättat därifrån....

 

FINNS DET INGEN annan språkpaket är den som är uppladdad här ? för prestashop V1.4.0

 

blir ju förbannad sne...

 

//

 

S

Lugn och fin nu! Språket - och mixen av gemener och versaler i ditt inlägg gör inte saken bättre :)

Hittade själv inget lysande språkpaket när jag installerade PS, men jag var glad för det lilla. Ägna en eftermiddag till att justera din översättning i backoffice så blir det nog bra så småningom ska du se. Skulle du sen känna att din översättning håller hög kvalitet så är det säkert fritt fram att dela med dig framöver.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vet ni även om hur man översätter manuellt? Jag kan nämligen inte gå in och översätta på Back Office. Så jag måste göra detta manuellt via "översättnings-filen". Vilken fil? Vart är den?

 

Anledningen till detta är att texten kommer upp:

1000

för suhosin.post.max_vars

Så det är bara att fixa...

Tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

Vet ni även om hur man översätter manuellt? Jag kan nämligen inte gå in och översätta på Back Office. Så jag måste göra detta manuellt via "översättnings-filen". Vilken fil? Vart är den?

 

Anledningen till detta är att texten kommer upp:

1000

för suhosin.post.max_vars

Så det är bara att fixa...

Tack på förhand.

 

Gå till admin -> Verktyg -> språk. Redigera språk för att du vill anpassa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Jag håller på att översätta allt till korrekt svenska. Höll på att bli galen då översättningarna ibland är totalt obegripliga.

 

Tur att vädret inte är det bästa i sommar så kan man ödsla lite tid på spnt här ;)

 

Slänger upp översättningsfilen här då jag är klar.

 

Uppdatering: Håller på med översättningen för version 1.5.0.13 kan jag meddela.

 

Uppdatering: Front Office är översatt, arbetar med Back Office.

Edited by nextday_se (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag håller på att översätta allt till korrekt svenska. Höll på att bli galen då översättningarna ibland är totalt obegripliga.

 

Tur att vädret inte är det bästa i sommar så kan man ödsla lite tid på spnt här ;)

 

Slänger upp översättningsfilen här då jag är klar.

 

Uppdatering: Håller på med översättningen för version 1.5.0.13 kan jag meddela.

Hej du! Hur går det med översättningen? Om du vill kan vi köra co-op :) Håller på att bygga tema nu och det skulle underlätta med "alla" översättningar på plats.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej du! Hur går det med översättningen? Om du vill kan vi köra co-op :) Håller på att bygga tema nu och det skulle underlätta med "alla" översättningar på plats.

 

Självklart kan vi samarbeta med översättningen! Jag har översatt allt till Front Office just nu, håller på med Back Office.

 

Du når mig via e-post: [email protected]

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...