Jump to content

[Solved] Fout In Btw


MarkeY

Recommended Posts

Hallo, ik heb een probleem met de BTW. vandaag kreeg ik een bestelling binnen waarbij de btw niet over de producten is gerekend. in de shop staat het product voor 148,75 euro maar de klant (een bedrijf ) hoefde maar 125,00 te betalen. (de btw was erafgehaald)

 

onderaan de factuur staat: Vrijgesteld van Btw volgens sectie 259B van de Algemene Btw code.

 

in alle andere bestellingen wordt de btw wel normaal doorgerekend.

 

Weet iemand wat ik hiermee moet doen en hoe ik dit oplos?

Ik heb versie 1.4.2

Link to comment
Share on other sites

Staat de btw goed ingesteld voor dit product ?

Heb je misschien bij customers een btw vrije groep aangemaakt en dat deze klant in de btw vrije groep zit ?

 

wat ik niet begrijp is de tekst onderaan je factuur , heb je deze zelf eraan toegevoegd ?

 

Een test ::: daj jij exact hetzelfde als die klant besteld,

dan kan je direct zien waar je het ongeveer kan zoeken

 

als het bij jou wel goed gaat dan moet je bij customers zoeken

krijg je ook eea btw vrij dan moet je bij het artikel kijken

Link to comment
Share on other sites

ik heb een test gedaan en betaal gewoon de 148,75. maar volgens mij ligt het eraan dat het een bedrijf is. alle andere klanten zijn particulier een daar berekend hij wel de btw maar zodra ik een bedrijf heb berekend hij geen btw meer. als bedrijf kun je ook bij een account aanmaken een btw-nummer invoeren.

 

wat ik wel vond waren de vrijstellingen bij de belasting dienst:

wanneer niet en vrijstellingen volgens mij heeft het hier mee te maken. dat het btw nummer gekoppeld is.

Link to comment
Share on other sites

indien een nederlands bedrijf bij een ander bedrijf koopt dan dient hij evengoed btw te betalen ,

tenzij je inderdaad zoals bij "wanneer niet " eea met de belastingdienst geregeld hebt "

maar dan is het aan jou zijde niet aan de kant van de koper ,

bv als ik btw vrijstelling heb aangevraagd dan ben ik evengoed btw aan jou verschuldigd,,

 

je kan eea instellen bij Customers

je moet dan bij die klant even kijken , waarschijnlijk staat deze in een andere groep ingedeeld ?

en is deze groep btw vrij ,dit kan je dan weer terug wijzigen naar incl btw

 

zie ook

http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/146671-btw-0-instellen-voor-aparte-groep/page__view__findpost__p__706580

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor het meedenken.

 

bij customers > groepen staat er 1 groep met de naam default. als je erop klikt staat er 0% korting. Is dit normaal dat het standaard staat of kan ik t zo verwijderen? Alle klanten staan in deze groep ingedeeld.

 

verder zijn er geen groepen dus ik zou het niet weten hoe het zit.

 

bij belastingdienst zag ik ook nog de Kleine ondernemersregeling als de klant hier mee te maken heeft geld het volgens mij voor hun en niet voor mij dat ze geen BTW betalen.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Markey,

klopt met de kleine ondernemings regelingen , zolang jij dus geen regeling hebt moet je gewoon btw heffen ,

echter staat prestashop los van de belastingdienst dus het zijn toch puur de instellingen waar je het moet zoeken

want dit is gewoon hoe je prestashop hebt ingesteld

die kvk dat je deze bij registratie moet invullen is het gewoon de btw nummer ?

 

normaal gesproken is default bij

Prijsweergave methode incl btw

de korting is inderdaad 0% deze staat net onder de korting.

 

de klant komt deze uit nederland? wellicht dat het daar in zit ?

Link to comment
Share on other sites

Weet je ook waar ik het kan vinden? ik heb bij de order_confirm en tax en tax_rules gekeken maar kan het niet vinden.

Als de klant een bedrijf is krijg ik ook geen pakbon. de factuur wordt wel gewoon weergegeven. weet je waar dit aan kan liggen?

Link to comment
Share on other sites

je bedoeld deze :

Prijsweergave methode incl btw

de korting is inderdaad 0% deze staat net onder de korting.

dit kan je onder customers - groups vinden

 

 

 

eerst even dit :

heb je een module geinstalleerd ?

dit omdat een bedrijf de kvk moet invoeren , of heb je gewoon btw nummer geactiveerd ?

 

dit ook omdat je dus geen pakbon krijgt als het een bedrijf is

komt bij mij over dat deze toch ergens anders in verwezen wordt

Link to comment
Share on other sites

Hallo Maconl,

 

Ik heb die prijs weergave en kortingen gevonden maar die staan zoals je al eerder aangaf.

Ik heb alleen de Ideal module van Mollie geinstalleerd en de google +1 knop. maar verder niks.

De betalingen gebeuren via overschrijven dus volgens mij heeft dat niks met de Ideal module te maken.

Ik heb wel BTW ingeschakeld.

 

De pakbon is al opgelost. de status moet eerst "verzonden" worden voordat we een pakbon krijgen en de status was "betaling geaccepteerd".

 

De eigenaar zegt dat ik het niet hoef te veranderen omdat hij al een manier heeft gevonden om toch geen btw verlies op te lopen.

Bedankt voor de hulp. ik zal eens verder kijken waar ik het precies in kan stellen allemaal. want ik kan het nog niet vinden.

 

Groeten MarkeY

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...