Jump to content

Riktigt trött på värdelösa webbhotel, vart hostar ni era butiker?


Jikdor

Recommended Posts

Nu har jag ännu en gång ledsnat på mitt webbhotel och överväger ett byte. Just nu har jag loopia, jag har haft dom i över ett år och jag har haft dom i över ett år och aldrig haft problem, helt klart varit bästa av dom alla webb hosts som jag har prövat. Läste nyligen att den nya versionen av prestashop som jag precis uppgraderade till hade automatiska uppdateringar, fan vad underbart, tänkte jag. För att sedan upptäcka att loopia inte hade allow_url_fopen inte var aktiverat, vilket gör att det inte går. Dom hänvisar i stället till cURL, hur man använder det med PrestaShop har jag ingen aning om. Kan heller inte ha SSL på samma domän, måste ha "https://mindoman-se.loopiasecure.com" vilket är rätt lame. Det tredje problemet jag har med loopia är att jag bara kan se dom första 50 produkterna i Back Office, om jag väljer att gå till andra sidan, visa mer än 50, eller ändrar något över huvudtaget där så får jag en detta error meddelande:

 

"502 Bad Gateway

The server returned an invalid or incomplete response."

 

Kan alltså inte alls ta bort, ändra eller ens lägga till nya produkter för dom hamnar på andra sidan vilket jag inte kommer åt alls. Förutom de tre problemen har Loopia fugnerat klockrent. Betydligt bättre än dom andra som erbjuder mer plats och bandbredd billigare. har provat en massa webbhotel, mest amerikanska. Ska dock sälja i Sverige och vill såklart att det ska vara hostad här. Har provat Binero innan Loopia och dom funkade bra förutom att den dåvrande versionen av prestashop inte var kompatibelt mest just exakt den versionen av php som Binero hade på sina servrar vilket gjorde att det inte gick att ladda upp bilder på produkter. Vilket gör dom värdelösa. Har även provat one.com och dom sög ju bara fett. På andra hostar har dom sakerna funkat utmärkt, men så har andra problem kommit upp som jag inte har nu. Jag orkar byte och chansa på något som ser bra ut på utsidan men sen visar sig vara skit. Pris, utrymme och bandbredd är inte så relevant, jag vill hitta en host där PrestaShop fungerar 100% smärtfritt och laddar snabbt. Vill absolut inte ha en långsam butik! Känner inte riktigt att man ska behöver skaffa en svindyr dedikerad server för att få det att funka när jag inte ens har lanserat min butik än.

 

Så nu är jag mycket nyfiken vart alla Svenska Presta användare hostar sina butiker och vad ni har för erfarenheter med eran host och om ni kan rekommendera mig någon, helst i eller mycket nära Sverige. Länka gärna till era butiker med. Om det är ovanligt dyrt, motivera gärna varför det är värt det!

 

Tack på förhand.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Hej, 

 

Nu var det ett tag sen denna tråd skapades, men nu 2016 kanske har hänt ändring/upgraderingar när det gäller webhotell.

 

Just nu har vi abonnemang hos one.com med Professional Plus paketet. Tror ni i dagsläget att det är ok för prestashop eller är det fortfarande dåligt.

isf var rekommenderar ni att man ska hosta sin hemsida. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,

 

Nu var det ett tag sen denna tråd skapades, men nu 2016 kanske har hänt ändring/upgraderingar när det gäller webhotell.

 

Just nu har vi abonnemang hos one.com med Professional Plus paketet. Tror ni i dagsläget att det är ok för prestashop eller är det fortfarande dåligt.

isf var rekommenderar ni att man ska hosta sin hemsida.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...