Jump to content

Flytning af DB til ny udbyder?


DDTech

Recommended Posts

Jeg har oprettet et webhotel hos Meebox, og er igang med at flytte alle filerne via FTP - ingen problemer her.

 

Men når jeg skal have databasen med over er jeg på bar bund.

Har søgt her - men finder kun svar som "brug phpmyadmin" o.s.v.

 

Jeg har lavet backup af databasen og gemt den lokalt.

Men hvordan får jeg den op på det nye webhotel?

 

Hilsen

Hans Jørgen

Link to comment
Share on other sites

Ja, men hvordan gør man så det?

 

Jeg er ikke helt inde i det her, når vi begynder at snakke SQL databaser og PHP.

 

Min nye konto hos Meebox lader mig oprette databaser, men jeg kan ikke se hvordan jeg kan lægge en eksisterende database ind.

 

Lidt specifik hjælp vil være yderst velkommen :-)

Link to comment
Share on other sites

Du skal oprette din database på Meebox.

 

Så kan du på din gamle host vælge export, markere alle tabellerne, vælge format SQL, den gemmer database indholdet i en fil, som dy kan importere hos Meebox. Hvis du bliver spurgt om ADD CREATE PROCEDURE, ADD CREATE TABLE og lignende, skal du vælge det. Hvis du bliver spurgt om max lenght of created query eller lignende, så sæt det enormt stort. Det samme hvis du bliver spurgt om "If not exists" og "auto increasement" . Din kontrol om alt er med er om sidste tabel i den gamle database er med i den fil.

Link to comment
Share on other sites

Den originale database er gemt på min computer, både fra BO, direkte fra Gigahost og med mySQL-Administrator.

Jeg kan oprette en ny database på Meebox. Men ikke med samme navn som den originale, da den originale har filnavn længere end 16 karakterer.

Jeg har oprettet en ny database på Meebox med et kortere navn og ændret navnet i den originale database.

 

Når jeg prøver at uploade database filen via phpMyAdmin - Import får jeg en fejl meddelelse:

#1007 - Can't create database 'ddtridk_xxxxxxxx'; database exists

 

Hvis jeg prøver at slette database på Meebox og uploader igen får jeg fejlen:

#1044 - Access denied for user 'ddtridk_xxxxxx'@'web8.meebox.net' to database 'ddtridk_xxxxxxxx'

 

Jeg gør det under fanen "Import". Jeg troede dog at det skulle gøres under fanen "SQL", men her kommer der ikke noget felt frem til at skrive database navnet

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart lyder det som om at det er selve databasen du er ved at importere ind i din allerede eksisterende database, og ikke dine tabeller.

 

Prøv at slette den eksisterende database - og så importere databasen igen, men nu udefra forsiden af phpmyadmin. (Husk at tage backup hvis du har lavet ændringer)

Link to comment
Share on other sites

Meebox support importerede den for mig, så nu er det "løst"

 

Databasen på Meebox hedder dog ikke det samme som da den lå hos Gigahost.

Så nu skal jeg sikkert have rettet nogle "config filer"

 

Nogen der har en ide om hvor der er?

 

Jeg syntes engang at have set en "how to" om hvordan man flytter/opgradere sin installation, men kan ikke rigtigt finde den her på prestashop forum.

Link to comment
Share on other sites

Super!

 

Det vil jeg kigge på med det samme.

 

BTW - er helt forvirret over nettets opbygning. Min webshop på Gigahost ligger der jo stadig og DK-Hostmaster har redelegeret min side til Meebox. MEN min webshop virker stadig.

Hvis jeg rettet i billederne på forsiden via ftp hos Meebox, kommer ændringerne igennem på min webshop.

Så det kører både fra Meebox og fra Gigahost - Webshop på RAID0?

Link to comment
Share on other sites

Det kan ikke passe, det du skriver. Dit domæne kan kun pege et sted (med mindre vi snakker med www og uden). At du via DK-hostmaster redelegerer dit domæne har ikke nødvendigvis noget at gøre med hvor domænet peger hen. Nu har du ikke skrevet dit domæne, men du kan via en kommando prompt (Start, cmd) skrive ping ditdomænenavn.dk og se, hvilken IP-adresse det peger på og deraf udlede om det peger på Meebox-webhotellet eller Gigahost. Mit gæt er, at du kan tilgå det hos Gigahos via en temp-url?

 

Og endelig kan forvirringen skyldes, at du har kaldt domænet før det var opdateret på alle DNS-servere, så du har ramt Gigahost ved et kald og Meebox ved den næste. Dit domæne kan i hvert tilfælde ikke pege på to forskellige IP-adresser.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...