Jump to content

iDeal installatie > bestand 'certificates' bestaat niet?


gadgetb

Recommended Posts

Goedendag,

 

Ik ben bezig met het bouwen van een webshop. Aangezien ik de nederlandse markt wil bereiken kies ik voor de voornaamste betaalmogelijkheid iDeal, via Mollie.

 

Deze probeer ik in te stellen via het gedownlaode bestand van php solutions (ideal-checkout.nl)

 

Bij punt 5 van de configuratie staat er dit:

 

5. Open je internetbrowser, en start het installatie script op: http://www.?????.nl/ideal_install.php

 

Als ik dat script draai, krijg ik dit log bestand te zien:

 

IDEAL INSTALL LOG

Please remove this file after installation!

 

Queries:

 

No warnings found

Files & Folders:

 

File /home/gadgetb/domains/gadgetbazaar.nl/public_html/ideal/certificates does not exist.

 

Configuration

 

You can change your gateway settings in /ideal/config.php!

 

Er zit inderdaad geen bestand 'certificates' in die map. Waar haal ik die vandaan?

En die gateaway instellingen kan ik toch pas aanpassen als ik van - in mijn geval dan Mollie - de configuratie instellingen krijg?

 

Ik hoop dat een van jullie mij hiermee kan helpen, dat zou echt fijn zijn dan kan ik tenminste verder!

 

Met vriendelijke groet,

 

H.Eijkenboom

Link to comment
Share on other sites

Voor het verkrijgen van de juiste config instellingen voor je ideal payment provider moet je dit doorlopen:

http://www.ideal-checkout.nl/ideal-configuratie-wizard.html

 

En voor het aanmaken van certificaten vind je hier meer info:

http://www.ideal-simulator.nl/ideal-professional-ssl-certificaten.html

 

Maar ik vraag me af of je wel een certificaat nodig hebt voor Mollie. Ik raad je aan om eerst de juiste instellingen voor Mollie te genereren aan de hand van de eerste link en kijk dan of je nog steeds dezelfde foutmelding krijgt.

Link to comment
Share on other sites

Dank je wel voor je reactie! Heb het inmiddels opgelost, het was een vinkje uitzetten bij sandbox bij de instellingen van de iDeal module, toch bedankt voor je snelle antwoord!

 

Hij geeft nu ook geen melding meer voor configuratie instellingen, want als ik iDeal als betaalmethode klik dan kom ik op de testomgeving van Mollie, wel betaald/niet betaald button.

 

Helaas kan ik iDeal nog niet volledig gebruiken want tegenwoordig moet je bij iedere Payment Service Provider een uitreksel van je KvK inschrijving sturen, die heb ik helaas nog niet. Weer een extra beveiliging van Currence, terwijl ze sowieso een kopie van ons legitimatie + bankpas krijgen? Hmm ...

 

Nog een vraag, heb ik per se een SSL certificaat nodig als ik iDeal betalingen ga accepteren?

Link to comment
Share on other sites

Nog een vraag, heb ik per se een SSL certificaat nodig als ik iDeal betalingen ga accepteren?

 

Volgens mij heb je geen SSL cert nodig bij gebruik van een externe PSP. Voor het verrichten van de betaling wordt de klant namelijk doorgestuurd naar de beveiligde site van de PSP.

 

Overigens is het wel aan te raden om een SSL certificaat te nemen voor je webshop voor de beveiliging van de accountomgeving van je klanten (dus na het inloggen) en voor je eigen backoffice.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...