pcpro Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 När en beställning har gjorts kommer ju ett ordermail. Där står Leveransadress och Fakturaadress mm. Men jag vill även ha med telefonnumret, hur kan jag lägga till det ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomped Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 När en beställning har gjorts kommer ju ett ordermail. Där står Leveransadress och Fakturaadress mm. Men jag vill även ha med telefonnumret, hur kan jag lägga till det ? Är du säker på att telefonnumret inte syns längst ner i mailet (underst i kolumnerna för leverans- och fakturaadresserna)? Gick in och kollade i min backoffice -> Tools -> Translations -> Email templates -> order_conf och där fanns det med - och jag har inte gjort några betydande ändringar i min mall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Mmm, det visas i mina mail också. Så här ser adresskoden ut i html-filen: <tr> <td style="padding:0.5em 0 0.5em 0.5em; background-color:#EBECEE;"> {delivery_company} <br><span style="color:#DB3484; font-weight:bold;">{delivery_firstname} {delivery_lastname}</span> <br>{delivery_address1} <br>{delivery_address2} <br>{delivery_city} {delivery_postal_code} <br>{delivery_country} {delivery_state} <br>{delivery_phone} <br>{delivery_other} </td> <td style="padding:0.5em 0 0.5em 0.5em; background-color:#EBECEE;"> {invoice_company} <br><span style="color:#DB3484; font-weight:bold;">{invoice_firstname} {invoice_lastname}</span> <br>{invoice_address1} <br>{invoice_address2} <br>{invoice_city} {invoice_postal_code} <br>{invoice_country} {invoice_state} <br>{invoice_phone} <br>{invoice_other} </td> </tr> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Kellander Posted January 5, 2012 Share Posted January 5, 2012 Hej. Har samma symtom. 1.4.4.1. Samma kod i order_conf och new_order men mailet till mig visar inte vilken produkt som är beställd och tel nummer syns varken i mailet till mig eller kunden. /Jonas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Citerat från ett av Ruilongs tidigare inlägg i en annan tråd: Det är ett problem med översättningsverktyget och mejlen, den "rättar" nämligen html koden när man sparar vilket gör att {products}{discounts} hamnar utanför tabellen. Vad jag vet är det bara mailalerts mejlet och order_conf.html som påverkas av detta, så dessa mejl bör man ändra via FTPn istället. Ladda alltså upp nya orörda filer från backup/installationsmappen, och istället för att editera dem i webshopens översättningsverktyg så gör ni det via FTP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts