Jump to content

Max. Aantal attributen aanpassen


TiaID

Recommended Posts

Hallo,

 

Volgens mij heeft prestashop een max aantal attributen die je kan aanmaken voor een product. als ik het goed heb gelezen ergens staat dat op max 1000.

 

Nu heb ik een product toegevoegd in mijn winkel en dat heeft 1040 attribuut mogelijkheden.

 

In de backend zie ik geen problemen, maar in front end wordt het product wel in de lijst weergegeven maar zodra je er op klikt, zie je niks ... gewoon een leeg vlak...

 

Weet iemand of ik dit ergens kan aanpassen ?

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Volgens mij heeft prestashop een max aantal attributen die je kan aanmaken voor een product. als ik het goed heb gelezen ergens staat dat op max 1000.

 

Nu heb ik een product toegevoegd in mijn winkel en dat heeft 1040 attribuut mogelijkheden.

 

In de backend zie ik geen problemen, maar in front end wordt het product wel in de lijst weergegeven maar zodra je er op klikt, zie je niks ... gewoon een leeg vlak...

 

Weet iemand of ik dit ergens kan aanpassen ?

Volgens mij is er geen harde limiet maar loop je ergens tussen de 1000-3000 combinaties tegen geheugen limiet aan. Dan heb je wel pech als het bij 1040 combinaties al mis gaat.

Weet je zeker dat alle 1040 combinaties in je backend aangemaakt zijn? Kreeg je bij het genereren van die combinaties geen foutmelding (time-out error bijv.)? Gaat het wel goed als je voor dat product een paar attributen weglaat en daarmee onder de 1000 grens komt?

Link to comment
Share on other sites

hey hallo,

 

Ja ik weet zeker dat die zijn aangemaakt. en kreeg dus geen foutmelding.

 

en als ik inderdaad onder die 1000 kom dan is het product dus inderdaad wel volledig zichtbaar als ik er op klik.

 

@horselover : die slider zat bij de template en gaat via een script. en die plaatsjes die wissel ik gewoon door ze bij images te zetten of de code aan te passen, en dus niet in cms. Heb trouwens de hele template aangepast eigenlijk.

 

EDIT : ik heb dat product nu even uitgeschakeld staan aangezien nu de maten niet meer kloppen

Link to comment
Share on other sites

hey hallo,

 

Ja ik weet zeker dat die zijn aangemaakt. en kreeg dus geen foutmelding.

 

en als ik inderdaad onder die 1000 kom dan is het product dus inderdaad wel volledig zichtbaar als ik er op klik.

Vervelend dat je al zo snel tegen het limiet voor combinaties aanloopt. Enkele suggesties:

 

- Je zou de rakel als accessoire kunnen toevoegen (er komt dan een tabje met 'Accessoires' naast de 'Meer informatie'-tab op je product pagina. Daarvoor moet je de rakel wel eerst als product aanmaken.

 

- Je zou de rakel ook pas bij het afrekenen als optie kunnen toevoegen. Daarvoor misbruik je dan de Kadoverpakking optie (zoals ik aangegeven heb in je vorige topic).

 

- Je kan een externe module voor de combinaties gebruiken. De Attribute Wizard Pro biedt de mogelijkheid om oneindig (nou ja, in elk geval heel heel veel) aantal combinaties aan te maken. Ik gebruik deze module naar volle tevredenheid en sommige van mijn producten hebben meer dan 6 miljoen mogelijke combinaties. Het kost je wel wat tijd om alle instellingen van die module goed te begrijpen maar dat komt omdat er ook veel mogelijk is. Het is alleen niet goedkoop: 125 dollar. Let wel: neem wel de Pro versie van deze module en niet de gewone Attribute Wizard want die heeft dezelfde geheugenbeperking. Een link naar de relevante topic:

http://www.prestashop.com/forums/topic/47363-module-attribute-wizard-pro-create-an-unlimited-number-of-attributes-and-display-as-radio-button-checkbox-dropdown-textbox-teaxtarea-files/

Op de website van de maker is een demo (zowel frontend als backend) voorhanden.

Link to comment
Share on other sites

het nadeel is dat als ik het als accesoire ga doen, er mensen zullen zijn die de rakel alleen gaan bestellen zonder een sticker. Is op zich niet erg , alleen vraag ik geen verzendkosten ;-) En als ze alleen een rakel willen bestellen wil ik wel verzendkosten in rekening brengen. Maar goed dan kan ik weer niet adverteren met gratis verzending.

 

Als ik het inderdaad als optie doe met die cadeau verpakking, dan vind ik dat erg onduidelijk dat dat pas op het einde van de afhandeling van de bestelling komt.

 

En via die module .. vind het op zich wel erg zonde om eerst nog eens 125 dollar te betalen ervoor.

 

Er zal toch wel een andere manier zijn neem ik aan ? ;-)

Link to comment
Share on other sites

het nadeel is dat als ik het als accesoire ga doen, er mensen zullen zijn die de rakel alleen gaan bestellen zonder een sticker. Is op zich niet erg , alleen vraag ik geen verzendkosten ;-) En als ze alleen een rakel willen bestellen wil ik wel verzendkosten in rekening brengen. Maar goed dan kan ik weer niet adverteren met gratis verzending.

 

Als ik het inderdaad als optie doe met die cadeau verpakking, dan vind ik dat erg onduidelijk dat dat pas op het einde van de afhandeling van de bestelling komt.

 

En via die module .. vind het op zich wel erg zonde om eerst nog eens 125 dollar te betalen ervoor.

 

Er zal toch wel een andere manier zijn neem ik aan ? ;-)

Je zou eventueel "Gratis verzending vanaf 5 euro bestelling" kunnen doen. Maar dat is natuurlijk minder mooi dan helemaal geen verzendkosten. Helaas is het (zover ik weet) niet mogelijk om een accessoire aan een product toe te voegen dat zelf niet als product te vinden is op je webshop.

 

Als optie bij het afrekenen vind ik persoonlijk nog de beste (goedkope) oplossing. Je kunt natuurlijk duidelijk aangeven bij 'Meer informatie' dat deze optie te selecteren is tijdens het afrekenen.

 

Die module is inderdaad best duur. Voor mij is het een investering die ik de moeite waard vond maar ik kan me goed voorstellen dat anderen de prijs te hoog vinden.

 

Helaas ken ik geen andere manier om je probleem te verhelpen maar misschien dat iemand anders nog een idee heeft...

Link to comment
Share on other sites

Wat ik me nog bedacht: je zou je hosting provider kunnen vragen of ze de geheugen limiet voor je hosting account iets kunnen verhogen.

 

Verder kan het handig zijn in je config/config.inc.php de error display aan te zetten:

@ini_set('display_errors', 'on');

 

Dan zie je (als het goed is) een foutmelding op de (voorheen lege) pagina van het product met teveel combinaties. Die foutmelding kan je dan hier posten waaruit wellicht duidelijk wordt of het echt een geheugenprobleem is of iets anders.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...