Jump to content

[SOLVED] Linken in Prestashop


Recommended Posts

Hallo ,

 

Ik ben de draad kwijt wat de linken betreft

 

zie bij modules oa Links v1.5 door PrestaShop , wat is hier de bedoeling van?

 

 

In de footer heb ik blokken met linken ...informatie...mijn account...ed

 

waar kan ik deze verwijderen ??

Link to comment
Share on other sites

De 'Links' module is voor het weergeven van een blok aan de zijkant (links of rechts) van je webshop met zelfgekozen (interne of externe) links.

 

De CMS links in je footer kan je weghalen door in 'Modules-->Positions' in de lijst op zoek te gaan naar de sectie 'Footer'. Daar staat als het goed is 'CMS' en dat kan je dan verwijderen.

 

Overige links in je footer kan je weghalen/aanpassen door footer.tpl te bewerken.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt AKJV

 

Ik heb in mijn Footer een information blok met contact , home ed

 

Nou zou ik dat hele blok wel kunnen verwijderen , maar ik wil van enkele linken af, dit vind ik niet..nu wel zie onderaan

 

Verder stond er als gezegd een gedeelte in de footer.tpl (niet verwacht)

 

 

overigens staat bij position alles in licht grijs zogenaamd geesteschrift ??

 

 

 

Ik zie nu dat een gedeelte van de linken van het iformation blok in TOOLS >>CMS staan en het ander gedeelte in CMS blok configuratie (modules) ?? eens kijken hoe dat in elkaar rijmt !

Link to comment
Share on other sites

je hebt soms wat speurwerk nodig ,

leuk hulpmiddeltje ( tenminste als je een copy van je webshop op je pc hebt )

is agent ranshack dit is een gratis progje je vult een (zoek) woord in je selecteert de map waarin je wilt zoeken ( de copy van je webshop ) klikt op start en je krijgt alle files te zien waar het woord in voorkomt ,

 

eigenlijk onmisbaar bij de dingen die wij doen :)

Link to comment
Share on other sites

Daar zat ik dus ook aan te denken toen ik jou antwoord op het bericht gaf .

 

Het is een vrij eenvoudig maar behoorlijk handig tooltje , en ja heb links en recht ook nog wel wat andere in gebruik

maar agent ransack is dus wel een van de meest door mij gebruikte tools

zal een topic aanmaken

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed zie zijn;

beheersysteem separator_breadcrum.png Modules cms

en

beheersysteem separator_breadcrum.png Toolsseparator_breadcrum.png CMS

 

HETZELFDE ?

Not quite.

In Tools-->CMS maak je CMS pagina's aan en kan je via text editor de inhoud vullen van die pagina's.

 

In Modules-->CMS kan je een of meerdere blokken aanmaken en aangeven welke links naar welke CMS pagina's daarin komen.

Links naar CMS pagina's kunnen daarnaast ook de in footer, header of in een topmenu.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Frens ,

Ik weet niet of je webwinkel reeds online is ,

Maar wat ik dus in het begin toen ik met PS begon te spelen was ,

2 PS installaties 1 ervan was dus mijn testshop hierin heb ik dus van alles en nog wat zitten uit te proberen

de andere deed ik de aanpassingen die ik wel handig vond

Nu ik meer van PS afweet en eigenlijk alleen nog links en rechts de puntjes op de i wil zetten gebruik ik nog 1 shop

echter maak ik hier voordat ik een verandering doe, even een backup van of als ik bv een tpl veranderd dan pluk ik deze even van de server af , de originele hernoem ik met een streepje ervoor , ik wijzig betreffende file en zet deze weer op de server dan kijk ik of de aanpassing naar wens is ,,

mocht het een drama zijn dan hernoem ik de originele weer terug en is het weer in oude staat

mocht de aanpassing wel naar wens zijn dan verwijder ik het bestand met het streepje..

Link to comment
Share on other sites

Hoi maconl,

 

Ik ben nog niet echt online, klopt ,,ben voornamelijk met alles aan het "spelen"

Zo krijg je uiteraard ervaring en kan je een en ander proberen , verder noteer ik gelijk een en ander

 

Heb wel veel ervaring met HTML CSS enz het "gewone" website maken is geen probleem en het niveau ligt vrij hoog

 

Wat je hierboven zegt is zeker handig, en zouden zeker de mensen die een en ander willen proberen aandachtig moeten lezen

 

 

Verder vind ik het handig om van een bepaalde pagina de broncode te Kopieeren en hiervan een pagina te maken,(wel links naar externe bestanden even controleren /aanpassen.) hier zie je dan veel code in terug en kun je wat met CSS spelen voor kleuren ed

 

bedankt voor je advies!

Link to comment
Share on other sites

Hoi Frens ,

ow ok ja dacht ik inderdaad al dat je net zoals hier eerst eea nog aan het testen bent ,

ben hier zover klaar met alles t is zoals ik al zei alleen nog de puntjes op de i dan artikelen erin , dan nog een toepasselijke theme ervoor uitzoeken, deze aanpassen en het hele zaakje online zetten .

 

nu had ik al voor een kennis al een PS in elkaar gezet (V 1.4.4.1 ) en ze zijn er dolgelukkig mee , voor hun is het ook helemaal top ,,

maar ja voor jezelf wil je natuurlijk altijd heel veel puntjes op 1 i hebben en het zoveel mogelijk naar je zin uitbouwen ,

het is al leuk dat je een webshop hebt maar het helemaal uitbreiden tot deze gewoon helemaal naar je zin is , is natuurlijk de grootste hobby

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...