Jump to content

E-mærke, Trustpilot eller andet


Muggies

Recommended Posts

Hey alle sammen

 

jeg vil gerne hører jeres erfaringer med E-mærket, pris ca 5000kr om året så vidt jeg husker ? godt/skidt

 

jeg vil gerne hører jeres erfaringer med Trustpilot ? godt/skidt

 

jeg vil gerne hører jeres erfaringer med Websjop, pris 299kr per måned så vidt jeg husker ? godt/skidt

Link to comment
Share on other sites

Det finder du en del info om på amino.dk - bl.a. er der en der har lavet tests, som viste, at konverteringer faldt ved visning af Trustpilot og E-mærket logoer placeret tæt ved kurven. Websjop er en Amino, som har startet sit eget mærke. Om det er godt eller skidt, vil jeg ikke vurdere på - men min personlige holdning er, at når man skal betale nogen for at vise godt eller skidt om ens side, så vil jeg hellere bruge mit krudt og mine penge på god kundeservice, annoncering og "word of mouth".

Link to comment
Share on other sites

Hvis I ligefrem får mails fra personer der ikke vil handle med jer, fordi I ikke har E-mærket, må der være noget helt galt med jeres side. Mine kunder har ingen problemer med at bestille og ringe osv.

Hvad er URL til siden?

Der må være et eller andet helt galt på jeres side, hvis kunder siger, de kun vil handle med jer, hvis I er E-mærket. Og hvor mange er en "del mails" alt er jo relativt?

Link to comment
Share on other sites

Se på det som en Cost vs Benifit. Hvis udgifter ved fx. emærket bliver udlignet ved ekstra salg så synes jeg bestemt det er pengene værd. Dem som ender med at købe noget pga. den ekstra mærkning snakker jo med deres venner og bekendte og på den måde kan det måske ende mere at give lidt ekstra kroner i kassen på sigt.

 

Men man skal ikke alene kigge på antallet af ordre, den kunne jo også være emærket eller trustpilot kunne gøre noget ved ordre størrelsen i din butik :)

 

Jeg tror man skal passe på med at være for konservativ og sige at man ikke vil betale for tillidsmærker for det handler i sidste end om hvad kunder gerne vil have og ikke hvad man gerne selv vil betale for.

 

Hvis jeg var dig ville jeg lave min helt egen test. Test fx. emærket med en placering flere forkskellige steder på sitet, men glem ikke en version hvor du ikke har emærket, det kunne jo være at den version viste sig at være mest værdifuld for netop din butik :) Og ja det er da mange penge hvis man ender med ikke at skulle bruge det, jeg ved ikke om emærket er til at tale med på den front.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i dag blevet kontaktet af e-mærket, som har læst mit indlæg her i forum. Jeg fik en rigtig god snak med deres salgschef, som gjorde mig opmærksom på, at der i det indlæg, jeg henviser til på Amino, er sket yderligere tests, der viser et positivt resultat, når e-mærket er placeret på siden - det nemmeste, er nok, hvis I selv læser indlægget.

 

Jeg vælger derfor at skrive i denne tråd igen, da det jeg skrev i mit første indlæg ikke stemmer overens med de yderligere tests, der er foretaget og mit indlæg er således ikke retvisende i forhold til e-mærket.

 

(og nej, jeg er stadig ikke villig til at betale mange tusinde kr. for mærkeordninger i min shop, uanset om det er e-mærket, Trustpilot eller websjop - bare for god ordens skyld)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg vil blot give vores erfaring med, vores ene IT shop har igennem 2 år haft TrustPilot boks diverse steder, det har intet målbart givet i positiv retning, andet end frygt for at en sur kunde skulle skrive dårligt om os på trustpilot hvilket nemt kunne få salget til at falde..(folk er desværre også typisk mest motiveret for at ytre sig når de er utilfredse, hvorfor jeg mener at TrustPilot skulle lukke og slukke) - det bidrager på ingen måde til mersalg (her kan jeg bla. nævne at FilmMarked.dk ligger nr. 1 som bedst bedømt i filmkategori... der kommer 2 hits om måneden fra TrustPilot, der er ikke registreret stigning i salg eller kunder i forbindelse med Trustpilot annoncering på denne side heller.

 

 

E-Mærket er dog en anden sag, jeg mener personligt at E-mærket mest er varm luft da de blot kræver at man overholder lovgivningen (Doh')

 

tilgengæld skal man lige betale nogle gryn om året... det eneste synlige vi får ud af det, er når de én gang om året kigger ens handelsbetingelser igennem, som de ikke kan blive enige med dem selv om hvad der er rigtigt og forkert i... (det ene år beder de en om at tilføje nogle punkter, året efter siger de at de samme punkter må man ikke skrive hahaha - bære meget præg af at de ofte tager fejl af hvad man kan tillade sig at skrive og ikke skrive)

 

nåå jo.. hvis vi har en krakilsk kunde som kontakter e-mærket fordi han ikke fik svar efter 1 minut på mail, så skriver de en fin mail til os eller ringer og spørger hvorfor vi ikke vil svare kunden.. igen hehe.

 

det har jeg et par gange oplevet, hvor jeg så har kunne dokumentere at kunden var "helt skudt i hovedet" hvor de så har svaret tilbage ja ok... -det er ikke alle der er lige heldige...

ligeledes så høre vi jævnligt fra kollegaer som har været igennem forbrugersager, at specifikke punkter ikke kunne accepteres af forbrugerstyrelsen, tiltrods for godkendelse / anbefaling af disse fra e-mærket...

 

jeg så gerne at E-Mærket gjorde noget aktivt overfor forhandlere såsom hjælpe til at den i forvejen forskruede forbrugerlovgivning ikke blev værre...

 

(I dag kan man ikke engang afvise en fortrydelsesret fx. hvis det er en printer og blækket er brugt, for det mener forbrugerstyrelsen ikke er en væsentlig nedsættelse af standen.. wtf ??)

 

Det samme gælder hvis man får en vare tilbage som er ridset...

 

nåå ja og så det med at man skal refundere hele købesummen... hvordan kan man fortryde en ydelse som Fragt ?? det er Co2 som er brugt på levering (jeg kan godt forstå hvis man tjener på fragten, men hvis ikke...hm...) - igen skal kunden jo ikke have noget tab... sagen er desværre bare at kunder er for meget bedre stillet i forhold til at handle i fysiske butikker.... hvornår har i sidst kunne gå ned i Fona og printe hele eksamensopgaven på en printer dernede og så sige i ikke var tilfreds med den og få alle penge retur hehe...

 

Vi oplever endda ofte at Nørder bestiller samme varer hos 5 forskellige butikker, og så bare modtager den pakke der kommer først og nægter modtagelsen på resten...

 

beklager galden, men man oplever en del i den branche, dels pga. den meget høje ordremængde, men også fordi folk er "ligeglade" med IT-webshops, blot de kan spare 10kr, men stadig kræver at få servicen fra dyreste forhandler...

 

jeg føler det er problematisk da ovenstående kan bidrage til at butikker er nødt til at lukke, som ellers kunne have kørt hvis ovenstående ikke var tilfældet.... (og det bliver kun værre for butikkerne med forbrugeres rettigheder)

 

i gamle dage kunne man konkurrere på servicen, det kan man stort set ikke længere på IT til privat, da lovgivningen efterhånden som standard kræver at man yder en meget høj service alene for at følge loven, dvs. så skal man spille på prisen, men pga. det så presser man sin egen avance for hårdt hvilket i sidste ende kan betyde konkurs, men hvis man ikke er billigst så er der intet salg... - det er en ond cirkel. - flere fysiske butikker begynder også at mærke denne trend, med at folk er grådige og vil have den bedste rådgivning, og så går de lige på pricerunner og finder den billigste som faldbyder sig med det produkt..- de er jo stadig sikret en "høj" standard reklamations-service da de ellers bare kan lave en forbrugersag og vinde hvis forhandleren ikke lige kan fikse mobilen/TVet indenfor 7 dage.

Men! med det sagt så har vi da jævnligt en Hr. & Fru. Danmark som nævner at de valgte os pga. vi var e-mærket

 

hvilket er den eneste grund til at vi vælger at beholde det.

 

sorry for Off Topic!

Link to comment
Share on other sites

Det har helt sikkert indflydelse hvilket marked man ligger i, men hvis du har målt det ved at sige at jeg i 1 måned kører med trustpilot og næste måned uden trustpilot så vil jeg ikke mene at din test er valid. Det kan fx være at du har fået nye produkter i den ene måned som har påvirket din test, eller måske folk bare generelt har købt mindre den ene måned frem for den anden.

Link to comment
Share on other sites

Hej Timpet, det er korrekt... men nu målte vi så i en periode på et kvartal, jeg vil stadig give dig ret i at det er umuligt at få et præcist svar på det da der er mange andre faktorer som spiller ind...

 

selv vejret :-)

vi ser altid en stigning i salget når det er dårligt vejr og modsat ved godt vejr...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...