Jump to content

Recommended Posts

hallo,

allereerst even melden dat ik een computerleek ben, dus ik hou mijn vragen héél simpel.

ik heb een probleem met de lay out van de shop: alles staat rechts gecentreerd, waardoor er bepaalde zaken op mijn scherm niet zichtbaar zijn.

bijv bij klanten registratie staan de "in te vullen " velden er wel (op het scherm), maar zonder omschrijving, een klant weet dus niet wat hij moet invullen en in welk veld, MAAR als ik die velden dan selecteer en CTRL A - CTRL C en dan CTRL V doen, dan zie je ze wel degelijk staan: (zie hieronder)

 

Adres * Straat adres, postbus, bedrijfsnaam, etc.

Adres (2) Apartement, suite, unit, gebouw, etage, etc.

Postcode *

Woonplaats *

Land -American SamoaAntigua and BarbudaAustriaBahamasBarbadosBELGIEBelgiumBermudaBosnia and HerzegovinaBulgariaCanadaCyprusCzech RepublicDenmarkEstoniaFinlandFranceGermanyGreeceHungaryIrelandItalyLatviaLiechtensteinLithuaniaLuxemburgMaltaMexicoNetherlandsNorwayPolandPortugalRomaniaSlovakiaSloveniaSpainSwedenUkraineUnited KingdomUnited StatesVirgin Islands (British)Virgin Islands (U.S.) *

Voornaam *

Provincie - *

Aanvullende informatie

25]U moet minstens één telefoonnummer opgeven
*

 

Telefoon thuis

Mobiele telefoon

Vul hier een adrestitel in als referentie voor later gebruik *

 

 

 

ook de leestekens (, ?, ., ! ) etc staan vooraan ipv achteraan. lijkt wel of alles van rechts naar links loopt.

hoe kan ik dit omdraaien?

graag een stap voor stap oplossing aub

alvast bedankt!

gr monika

Link to comment
Share on other sites

Dag Monika,

 

Gebruik je een andere template (gratis of gekocht) voor je layout of heb je de standaard template zelf aangepast?

In het eerste geval kan je waarschijnlijk beter terecht met layout vragen bij de maker van die template.

 

Hoe dan ook, het is lastig om je te helpen zonder een link naar je website.

Link to comment
Share on other sites

hallo,

allereerst bedankt voor jouw reactie!

ik gebruik de template van prestashop (gratyis versie) en heb naar mijn weten de layoput niet gewijzigd, maar ja...kan natuurlijk dat ik per ongeluk toch ergens iets veranderd heb ...

link naar de shop is: http://www.thecelebrationsandeventsfactory.eu/webshop/

ik kijk alvast uit naar jouw antwoord.

thx!

gr monika

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij heb je (per ongeluk) de RTL functie aangezet. Dit is een optie voor bijv. arabische talen waar van rechts-naar-links wordt gelezen.

 

Ik weet niet welke versie van Prestashop je gebruikt, maar als het een recente versie is dan kan je dit zo uitzetten:

- Ga in je beheersysteem naar 'Tools-->Languages'

- Dan zie je een lijst met Nederlands (en wellicht ook andere talen), klik op Nederlands

- Als het goed is zie je dat 'Is RTL language:' aangevinkt is. Zet dit uit en doe dit ook voor de andere talen die je gaat gebruiken.

 

Mijn beheersysteem is in het Engels, dus bij jou zie je waarschijnlijk de vertaalde benamingen van de verschillende opties.

Er is nog een andere mogelijkheid om de RTL optie helemaal uit te schakelen mocht bovenstaande toch niet lukken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...