Jump to content

[SOLVED] Memcache


Recommended Posts

Hallo ,

 

Ik heb in mijn performence volgende waarschuwing;

 

To use Memcached, you must install the Memcache PECL extension on your server,

 

 

Ik heb versie memcache-3.0.6 wel gedownload (hoop dat het om goede bestand gaat)

 

verder ..heeft dit nut bij een shared server ?

Link to comment
Share on other sites

Beste Frens,

 

Als je website op een shared server van een hostingprovider staat, dan kan je zelf weinig of niets aan de server configuratie doen. Je kan aan je hostingprovider vragen of ze de Memcache PECL extentie willen installeren op de server maar ik vermoed dat ze dat niet gaan doen op een shared server.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ik heb dezelfde melding "To use Memcached, you must install the Memcache PECL extension on your server" Nu zie ik dat bij BO > Preferences > Performance onderaan een optie staat om het Caching system te Enablen of te Disablen en ook om het Caching System te veranderen naar "File System" in plaats van "Memcached". Wat betekent dat en moet ik dat doen?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb dezelfde melding "To use Memcached, you must install the Memcache PECL extension on your server" Nu zie ik dat bij BO > Preferences > Performance onderaan een optie staat om het Caching system te Enablen of te Disablen en ook om het Caching System te veranderen naar "File System" in plaats van "Memcached". Wat betekent dat en moet ik dat doen?

 

File system caching is eigenlijk niet aan te raden. Dat genereert een enorme hoeveelheid bestanden op je server in de loop van de tijd en je hebt daarmee de kans dat je op een gegeven moment de limiet van je hostingruimte overschrijdt. Bovendien heeft het nauwelijks effect op het laadtijden van je website (als je uberhaupt al een verschil merkt).

Dus als je server geen memcache optie biedt dan zou ik gewoon deze caching optie niet gebruiken.

 

Zorg in elk geval voor dat bovenaan de Preferences pagina de 'Force compile' optie uitstaat (behalve op het moment dat je .tpl files wijzigt) en de 'Cache' optie aan. Verder is het aan te raden om bij CCC de eerste 4 opties aan te zetten (dus niet de High risk HTML compression optie gebruiken!) als je de standaard theme gebruikt. Bij gebruik van een externe of oude theme kan dit soms problemen geven maar dan merk je snel genoeg dat de website niet meer goed uitziet of dat bepaalde javascript functies niet meer werken.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, AKJV. Ik heb de caching optie nu uitstaan (alhoewel ik nog wel dezelfde foutmelding in BO houd).

 

Zoals je adviseerde heb ik bij CCC de eerste 4 opties aangevinkt. Zijn er verder nog instellingen die ik kan veranderen om mijn website wat sneller te maken. Ik vind hem nu wat langzaam.

 

Bedankt voor je hulp!

 

Michelle

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor het uitgebreide antwoord, AKJV. Ik heb de caching optie nu uitstaan (alhoewel ik nog wel dezelfde foutmelding in BO houd).

 

Zoals je adviseerde heb ik bij CCC de eerste 4 opties aangevinkt. Zijn er verder nog instellingen die ik kan veranderen om mijn website wat sneller te maken. Ik vind hem nu wat langzaam.

 

Bedankt voor je hulp!

 

Michelle

 

Het is eigenlijk niet zo zeer een foutmelding maar meer een waarschuwing/melding. Ik heb geleerd die melding te negeren. :)

 

Zeker weten dat je de Force compile optie uit hebt staan en de Cache optie (daar vlak onder) aan? Dit heeft namelijk de grootste effect op de snelheid.

 

Andere instellingen in je BO zijn er eigenlijk niet om je website sneller te maken. Maar ik kan je wel wat tips geven waar je op kunt letten:

 

- soms kunnen (externe) modules de laadtijden negatief beinvloeden. Je kunt proberen om geinstalleerde externe modules tijdelijk uit te schakelen en kijken of daarna je website sneller laadt.

 

- Je kunt je website laten analyseren door Google PageSpeed:

https://developers.google.com/pagespeed/

Een score dichtbij of boven 70 punten is eigenlijk goed.

 

En tot slot kan het zijn dat je hosting provider traag is. Je kunt dan vragen aan je provider of er problemen zijn met de server waarop je website draait.

Link to comment
Share on other sites

Heel erg bedankt voor de tips, AKJV. Ik heb Google PageSpeed gedaan en de score is 74. Misschien is mijn website dus toch niet zo traag als ik denk. Hij is gewoon gevoelsmatig wat langzamer dan mijn oude website. Externe modules heb ik niet en ik zit bij GoDaddy, dus ik kan me niet voorstellen dat die de server gaan checken voor me. Bij Google PageSpeed stonden nog wel wat tips, dus daar ga ik mee aan de slag. Dankjewel voor je hulp!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...