Jump to content

Problem med BO vid nyinstallation


zOOge

Recommended Posts

EDIT:
Glöm detta inlägg, startade om apache, då gick det så jag antar att php cachar nånstans...


Hej hopp,
har en prestashop på min server men lade upp en till häromdan, på en
lite annan adress.
Det enda som skiljer är första delen i hostname, zebrafinken.drugge.com istället för presta.drugge.com
Installerat i en egen databas, allt går bra vid installtion tills jag är färdig och tar bort install och
döper om admin-mappen till admin468
När jag nu försöker gå in på BO så försöker shoppen på nåt vis inkludera filer från den "gamla" sökvägen
till admin, mao zebrafinken.drugge.com/admin/init.php
Helt otroligt, har tagit bort o installerat på nytt, men samma visa.
Den andra shoppen går dock bra...bara testshoppar än så länge så det är inte sån panik men
man vill ju kunna exprimentera så jag kan börja köra skarpt...
Har sökt igenom hela databasen efter strängen /admin/ utan resultat, har greppat i varenda fil
efter samma, men det enda som dyker upp är ../img/admin hänvisningar, som ju inte ska göra nåt.
define('__PS_BASE_URI__', '/');
Slagit på display_error så ni kan själva se, http://zebrafinken.drugge.com/admin468/
Har tagit bort alla cookies och för säkerhets skull testat med Firefox, IE7, från annan dator...you name it...
Var i hel*ete får detta från:
Warning: require_once(/sites/zebrafinken.drugge.com/admin/init.php) [function.require-once]: failed to open stream: No such file or directory in /sites/zebrafinken.drugge.com/admin/header.inc.php on line 17
Blir tokig, ska man inte kunna installera flera installationer på samma server....

// Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...