Jump to content

Ändringar i back office går inte igenom!?


Elin-BioLivs

Recommended Posts

Ja, som rubriken lyder... jag har för flera dagar sedan gjort ändringar (lagt till produkter, ändrat texter m.m.) men det syns fortfarande inte i front office. Jag har varit med om det tidigare, men nu börjar jag undra vad som är problemet. :unsure:

 

Ligger fördröjningsfelet hos Prestashop eller hos mitt webbhotell (Binero)?

 

Jag har raderat filerna i tools/smarty/compile/. Kan jag göra något annat för att tvinga fram ändringarna?

 

Mycket tacksam för hjälp.

 

/ Elin

Link to comment
Share on other sites

Prova att gå in på Preferences -> Performance -> och slå på "Force compile" (tvinga kompilering) och slå av "Cache". Tryck sedan på ctrl + F5 i front-office och se om ändringarna finns med. Glöm inte slå av Forice compile och slå på Cache när du experimenterat klart :)

Link to comment
Share on other sites

Tack,

funkar tyvärr inte...

 

Det skumma är att ändringarna inte ens går igenom i back office. Dvs gamla produkttexter ligger kvar och när jag kryssar i "force compile" etc enligt ditt inlägg ovan Vaggur.se och trycker på "spara" så hoppar det tillbaka till det som var innan direkt , dvs force compile AV och Cache PÅ....

 

Skumt.

Link to comment
Share on other sites

Om inte ändringarna syns i backoffice när du ex ändrar en produkttext så har det helt enkelt inte sparats.

Det enda jag kan tänka mig som är fel är att du ändrar på fel språk eller att det är något som strular med TinyMCE editorn. Som de andra skriver i tråden brukar det kunna vara problem med den i Internet explorer 9 (men oftast fungerar det igen om man slår på kompatibilitetsläget).

 

Får du upp något felmeddelande när du sparar?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...