Jump to content

[SOLVED] Aanpassen gratis verzendkosten


brendy

Recommended Posts

Een brandende vraag is hoe ik de verzendkosten voor bijvoorbeeld België kan aanpassen.

Vanaf € 50,- betalen de Nederlandse klanten geen verzendkosten.

Echter voor andere Europese landen wil ik een ander tarief instellen ook als ze meer dan €50,- bestellen.

 

Bijvoorbeeld dat Belgische klanten € 7,- betalen ipv € 13,- als ze meer dan € 50,- bestellen.

 

Heeft iemand hiervoor een oplossing of weet iemand hoe je dit kunt wijzigen?

 

Alle reacties zijn welkom, alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Dit kan je met carriers wijzigen ( dan ipv gewicht , prijs kiezen )

ik heb dit opgelost door ook de europese zones van tnt aan te houden

zone 1 zone 2 en zone 3 en daarbij de betreffende landen dus in deze zones ingedeeld

laat maar weten of je er uit bent gekomen

Link to comment
Share on other sites

Hoi brendy ,

dit komt omdat bij jou belgie waarschijnlijk nog gewoon in europa staat ,

ga naar - shipping - zones - en maak hier europa 2 aan ,

nu kan je de landen wel die je in die zone wilt hebben in europa 2 zetten

 

heb je tevens een carrier aangemaakt , voor belgie ?

bv tnt buitenland dan kan je hier zeggen dat deze in europa 2 levert en d edaarbijbehorende prijzen

Link to comment
Share on other sites

Hoi bedankt voor de uitleg. Alleen blijf ik met het probleem zitten dat al ik instel dat de verzending vanaf €50,- gratis is, deze ook voor België gratis wordt. Terwijl ik voor bestellingen vanuit België vanaf € 50,- wel een geringe vergoeding voor de verzendkosten wil laten berekenen.

 

Heb je hiervoor ook een oplossing?

Link to comment
Share on other sites

Ja dat heb ik gedaan. Alleen als je bij shipping onder afhandeling invult dat gratis verzending is vanaf EUR 50,- gratis is dan past hij dit ook bij alle andere landen toe. Het is mij niet gelukt om dit afzonderlijk toe te bedelen aan 1 land.

Link to comment
Share on other sites

Een andere optie zou zijn om carriers te maken dat bij een bestelling vanaf 50 euro geen verzendkosten zitten

dus een carrier tot 50 euro en een carrier vanaf 50 euro bij de eerste vul je dan de normale kosten in en de tweede zet je op 0 euro

Link to comment
Share on other sites

Ja dat heb ik gedaan. Alleen als je bij shipping onder afhandeling invult dat gratis verzending is vanaf EUR 50,- gratis is dan past hij dit ook bij alle andere landen toe. Het is mij niet gelukt om dit afzonderlijk toe te bedelen aan 1 land.

 

Het is via een aanpassing aan cart.php mogelijk om gratis verzending te beperken tot 1 zone. Als die zone alleen Nederland bevat dan is gratis verzending dus alleen van toepassing voor Nederland.

 

Kijk eerst in je backoffice welke ID-nummer de zone met Nederland heeft. Dit zie je in de linkerkolom van de lijst met zones.

 

Open daarna /classes/Cart.php en zoek naar deze regel:

if (isset($configuration['PS_SHIPPING_FREE_PRICE']))

en verander dit in:

if (isset($configuration['PS_SHIPPING_FREE_PRICE']) AND $id_zone==9)

Verander het getal 9 in het ID van je zone met Nederland.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Bedankt ! Ik heb het aangepast en het werkt. Alleen zit ik nog met 1 vraag. Hoe kan ik nu instellen dat Belgische klanten bij bestellingen vanaf € 50,- een ander verzendbedrag gaan betalen. Zij betalen nu t/m 2 kg € 13,-. Ik zou graag willen dat zij bij een bestelling vanaf €50,- bijvoorbeeld € 7,- betalen. Zou dit ook aangepast kunnen worden?

 

Groet,

 

Brendy

Link to comment
Share on other sites

Hoi Brendy

carriers (price ranges) voor belgie aanmaken

zoals in de vorige posts is aangegeven ,

per carrier vink je dan ook aan bij afwijkend gedrag vervoerder deactiveren

zo blijft dan alleen de carrier zichtbaar die voor dat moment voor die klant bedoeld is

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Kan je dit ook met 2 of meerdere zones doen?

wij bieden gratis verzendkosten aan vanaf 140€ voor BE, NL, DE, FR en UK, maar alles daarbuiten niet.

 

Dat is zeker mogelijk. Volg dezelfde instructies in post #9 op, maar de code aanpassing wordt dan zoiets als dit:

if ((isset($configuration['PS_SHIPPING_FREE_PRICE']) AND $id_zone==1) OR (isset($configuration['PS_SHIPPING_FREE_PRICE']) AND $id_zone==11))

Pas de zone ID's aan voor de zones waarvoor je gratis verzending wilt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 6 years later...

Hoi, heb de code aanpassing gedaan en dit werkt inderdaad. 

Echter, de gratis verzendkosten worden alleen zichtbaar in de winkelwagen als je als klant bent ingelogd en het land van herkomst dus bekend is. Anders worden verzendkosten gewoon gemeld in het winkelwagen overzicht. Dat is niet de bedoeling, want klanten denken dat ze dan verzendkosten moeten betalen terwijl het bijv. gratis is vanaf 20 euro.

Ik weet niet of dit zomaar op te lossen is, het land moet immers bekend zijn om de gratis verzending toe te kunnen passen.

Iemand enig idee?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Dit werkt dus ook 

On 12/21/2011 at 5:02 PM, AKJV said:

 

Het is via een aanpassing aan cart.php mogelijk om gratis verzending te beperken tot 1 zone. Als die zone alleen Nederland bevat dan is gratis verzending dus alleen van toepassing voor Nederland.

 

Kijk eerst in je backoffice welke ID-nummer de zone met Nederland heeft. Dit zie je in de linkerkolom van de lijst met zones.

 

Open daarna /classes/Cart.php en zoek naar deze regel:

 

if (isset($configuration['PS_SHIPPING_FREE_PRICE']))
 

 

en verander dit in:

 

if (isset($configuration['PS_SHIPPING_FREE_PRICE']) AND $id_zone==9)
 

 

Verander het getal 9 in het ID van je zone met Nederland.

Dit werkt dus ook in Presta 1.7.7.8      Bedankt

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...