Jump to content

Flytt mappen


club100

Recommended Posts

Jag skapade en sida på www.xxx.se nu tänkte jag flytta den till www.yyy.se allt ligger under samma rot. När jag fyttat så fungerar admin men första sidan på www.yyy.se är vit å det finns inget felmeddelande. Nån som har nå tips?
Mvh Club100

Link to comment
Share on other sites

När det blir vitt så är det för att prestashop inte hittar vissa filer kolla i /config/settings.inc.php om det verkligen är rätt sökväg till den mapp där din sida ligger.

define('__PS_BASE_URI__', '/demobutik/');



Om du har tillgång till php så kan du använda
$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] för att dubbelkolla.

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig haft igång sidan lokalt. Jag ska pade den på webhotellet och sen ftp ade jag ner alla filer i mn data. Därefter ftp ade jag upp all på ny domänen. Jag trode de skulle funka så eftersom alla kopplingar till databasen blir lika. Ska kolla det du skrev om jag hitta nått.
Så här står det i min settings define('__PS_BASE_URI__', '/');
Mvh Club100

Link to comment
Share on other sites

Jag har aldrig haft igång sidan lokalt. Jag ska pade den på webhotellet och sen ftp ade jag ner alla filer i mn data. Därefter ftp ade jag upp all på ny domänen. Jag trode de skulle funka så eftersom alla kopplingar till databasen blir lika. Ska kolla det du skrev om jag hitta nått.
Så här står det i min settings define('__PS_BASE_URI__', '/');
Mvh Club100


okej, för att se så att det inte är fel root kan du lägga till detta på rad 2 i /index.php:
echo $_SERVER[‘DOCUMENT_ROOT’]



Spara sedan detta och gå in på din sida för att se om det skriver ut något.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...