Jump to content

Pludselig kan jeg ikke tilføje billeder på produkter


NickKK

Recommended Posts

Hej,

 

Ville tilføje et par nye produkter og opdatere nogle gamle med flere billeder. Men nu siger den

 

"Forbidden

You don't have permission to access /adminshop2/index.php on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request."

 

lige så snart jeg prøver at gemme et billede på et produkt!

 

ARGH!

 

Har I nogle gode idéer?

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Hæ, ja det er jo netop det, at jeg faktisk kun har ændret fra 5-step til 1-step tjek-ud og ellers ikke noget!

 

Jeg tænker på, om det kan være en fejl i databasen, og om der så er en mulighed for at re-indeksere den? Jeg kiggede lidt i MySqlAdmin men kunne ikke se en sådan funktion.

 

Kan man ikke det?

Link to comment
Share on other sites

Gætter på at du bruger 1.4.x.x. og den nye måde at gemme billeder på.

 

Den nye måde er at f.eks. billedet fra prodiúkt id 123 gemmes i img\1\2\3, og det går jo fint, indtil du kommer til produkt id 130- Så vil den gemme i img\1\3\0. Desværre får Prestashop oprettet den mappe med forkert skrivetilladelse. I hvert fald i 1.4.3.1 og derunder. Det er muligvis rettet i senere versioner.

 

Du skal ind i din ftp admin og ændre skriverettighederne til de nye mapper.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg ændret skrivetilladelser til det hele som nævnt - OG flyttet billeder til det nye system og regenereret miniaturer.

 

Intet af det hjælper :-(

 

Det ser ud som om, at alt andet fungerer fint. Hvad søren kan der være sket?

Jeg er ved at få koldsved - håber ikke at jeg skal genopbygge hele shoppens indhold manuelt eller sådan noget!

 

Hjæælp!

Link to comment
Share on other sites

Hvad sker der, hvis du skifter tilbage til 5-trins checkout, virker det så igen? I min testshop, som også kører 1.4.4.0 har jeg lige skiftet mellem 1-trins og 5-trins checkout og uploadet varebilleder på begge uden problemer, så jeg tror ikke, det er en generel fejl i denne version.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det hjalp heller ikke at skifte igen til 5-trins.

 

På fejlteksten ser det ud som om der er gået koks i filtilladelserne - og at det er index.php hovedfilen der bliver nægtet adgang til.

 

Jeg fatter ikke hvorfor det pludselig sker - men hvad er tilladelserne sat til i jeres 1.4.4.0 ?

Altså, skal jeg tale HELE FTP- og HTML-mappen med ALT underliggende, også ændre ALLE tilladelser til 750 eller 777 eller hvad?

Link to comment
Share on other sites

Ja, nu gør den... Men fejlen er der stadig.

 

Kan det virkelig være rigtigt, at jeg skal slette hele lor... og bygge det op igen?

 

Det tyder jo ikke godt, når intet virker. Har du ikke en nylig backup du kan arbejde videre fra? Det lyder som om der måske opstod en timeout eller et eller andet, da du ændrede. Når du har ændret til den nye måde at gemme billeder på, tror jeg ikke lige, at du kan gå tilbage igen. Så du skal nok tilbage til en backup af databasen.

 

Jeg har desværre ikke bedre bud - det kunne tyde på, at du har ramt en eller anden timeout under din opdatering, som gør, at det ikke gik som det skulle - hvad enten det var skift til 1-sides-checkout eller måske din regenerering af billederne.

Link to comment
Share on other sites

Jo, jeg kan rulle tilbage til en nylig backup - men det der irriterer mig mest, er den ukendte risiko for, at det sker igen. Netop fordi det slet ikke står klart HVAD der er fejlen.

 

Jeg mener, der har nu været forskellige teorier - men intet af det har hjulpet, så det må jo være noget andet...

 

Men tak for jeres forsøg på at hjælpe :-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er næsten ved at opgive. Men tænker alligevel, at der må da være en måde at finde ud af, HVAD der går galt.

 

ALT ser ud til at fungere fint, både i FO og BO - undtagen når jeg vil tilføje et billede til et produkt. Kan kan lave nye produkter (og kopiere billederne med automatisk), jeg kan skifte theme og alt muligt andet. Men IKKE tilføje et billede til et produkt.

 

Inden jeg sletter alt og starter forfra; er der slet ingen andre idéer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt nok rimelig blank. Har Googlet lidt uden nogen rigtige resultater, dog skriver nogen om .htccess. Har du brugervenlige URL's slået til? og havde du evt. også det før? Prøv at slå det fra.

 

Ellers vil jeg foreslå, at du opretter en bug i Bugtracker (det er jo ikke sikkert det _er_ en bug, men jeg har desværre ikke lige andre bud.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg gjort følgende:

 

- Oprettet en helt ny SQL-database

- Smidt en helt ny PS (1.4.6.2) ind og konfigureret den i install-fasen

- da jeg gik ind i BO og skiftede til PS-juletema, gik den ned med SAMME FJL IGEN!!!

 

ARGH! Jeg nåede ikke engang at oprette et eneste produkt eller noget!

 

Den gamle shop lod jeg ligge i en omdøbt mappe, ligesådan med databasen. Så jeg kunne hurtigt skifte tilbage, men det er uholdbart ikke at kunne oprette flere produkter...

 

Jeg er helt lost!

Link to comment
Share on other sites

Ja, altså den var jo på standardtemaet når den startede op første gang og så gik jeg direkte ind og skiftede til juletemaet.

Og dér gik det så galt.

 

Jeg hoster den hos Netplads (GratisDNS).

 

Og der har den jo kørt upåklageligt siden i sommers...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...