smasill Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Hej Jag har problem med att det i hälften av beställningarna i min shop inte går ut något bekräftelsemail. Det är otroligt irriterande att kunderna inte får den bekräftelse på beställningen som de behöver och förväntar sig. Någon som har samma problem och vet vad jag ska göra åt det? ag har ställt in det så att det ska gå ut bekräftelser till alla när betällningen är lagd antingen de valt att betala till BG/PG eller betalar direkt med PayPal. www.strommingdesign.se /Susanna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickardm Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 I Backoffice/beställningar/status skall du ange på varje typ av order att e-post skall skickas till kunden, har du gjort det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
smasill Posted November 30, 2011 Author Share Posted November 30, 2011 Ja det har jag gjort! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Kolla så att det finns mallfiler för alla typer av mail i mails/sv/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
smasill Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Det finns det för det går ut ibland och ibland inte. Jag har försökt logga vilken betalning etc de har gjort och om det finns något samband, men jag kan inte hitta något. Det gäller både BG/PG och paypal. Ibland går det ut och ibland inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smasill Posted December 5, 2011 Author Share Posted December 5, 2011 Någon annan som vet vad jag kan hitta på. Jag har märkt att jag inte heller får någon avisering av beställningen när det int går ut bekräftelse. Så det måste ju vara nåon bugg någonstans eftersom jag annars får meddelande om ny beställning. Men får inte de bekräftelse så får inte jag hellern ågon avisering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts