Jump to content

Antal varer understøttet


ccproshop

Recommended Posts

Hej,

 

Har hørt at prestashop kun understøtter en lille mængde varer inden siden bliver sløv, er der nogen som kan bekræfte eller afkræfte dette?

 

Vi er en virksomhed som skal have understøttet op mod 10-15.000 varer. Ville dette kunne lade sig gøre i prestashop?

 

 

Hvis ikke, er der nogen som ved hvor grænsen så går? Eller er der nogen som kender et alternativ til prestashop som ville kunne klare dette?

 

På forhånd tak!

 

ccproshop

Link to comment
Share on other sites

Grænsen ligger ikke i produkter men i dit webhotel og hvordan du sætter produkterne op,

 

Jeg ville bestemt ikke anbefale du ligger over 2000 produkter med billeder ind.

 

Jeg kører en hjemmeside med lige omkring 1.000 produkter med billeder og kan godt mærker den ikke skal have flere produkter og jeg har prøvet at få hostet det flere steder

Link to comment
Share on other sites

Og nu skriver du jo ikke hvilken version af Prestashop du bruger.

 

Muggies nævner noget om billeder.

 

Netop Prestashop 1.4.x.x. lagrer billederne på en anden måde. Fra at lagre alle billeder i een mappe i tidligere versioner. 1.4.x.x. lægger billederne i mapper efter product_id, f. eks. ligger billedet for produkt 123 i img/p/1/2/3/123-xxx.jpg.

 

Hvori bygger Muggies sin påstand om de 2000 produkter med billeder? Og når du samtidig nævner at du har en hjemmeside med 1.000 produkter, og kan mærke o.s.v.

 

Sort er ikke altid sort. Hvidt er ikke altid hvidt. Det afhænger af omstændighederne. Her kunne PS versionen godt være een af parametrene. Og oplysning om host kunne være en anden parameter.

 

JEG vil i hvert fald ikke have en side, hvor der ikke er billeder til ALLE produkterne.

Link to comment
Share on other sites

Og nu skriver du jo ikke hvilken version af Prestashop du bruger.

 

Muggies nævner noget om billeder.

 

Netop Prestashop 1.4.x.x. lagrer billederne på en anden måde. Fra at lagre alle billeder i een mappe i tidligere versioner. 1.4.x.x. lægger billederne i mapper efter product_id, f. eks. ligger billedet for produkt 123 i img/p/1/2/3/123-xxx.jpg.

 

Hvori bygger Muggies sin påstand om de 2000 produkter med billeder? Og når du samtidig nævner at du har en hjemmeside med 1.000 produkter, og kan mærke o.s.v.

 

Sort er ikke altid sort. Hvidt er ikke altid hvidt. Det afhænger af omstændighederne. Her kunne PS versionen godt være een af parametrene. Og oplysning om host kunne være en anden parameter.

 

JEG vil i hvert fald ikke have en side, hvor der ikke er billeder til ALLE produkterne.

 

 

Som jeg startet med at skrive så afhænger det af bl.a webhotel og billeder.

 

Men tror bestemt ikke at prestashop kan klarer 10-15,000.....

Link to comment
Share on other sites

Prøv at spørge på amino.dk - der diskuteres ofte Magento vs. andre shopsystemer. Jeg kender ikke Magento, men det er tilsyneladende en god løsning til store shops.

Min egen erfaring med PrestaShop er, at hosting er rigtig vigtig, men samtidig kan jeg sagtens have mine tvivl, om den er tunet til et varelager med mange tusinde varer (specielt set i lyset af, at den ikke håndterer attributter særlig godt - hvilket man kan købe et modul til, men alligevel).

Ellers skulle du måske spørge nogle af Prestashop folkene som måske har erfaring med meget store shops (udenlandske). De fleste af os her i forum driver shops med relativt få varer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ca 5000 varer inde og synes da ikke den kører helt vildt langsom, dog synes jeg heller ikke den er hurtig:)

Glemte da vist lige dig Thomas;-) Har du fået opgraderet til version 1.4? For det er jo lidt spændende, om det har hjulpet på hastigheden, da du nok virkelig er en af dem, der kan måske kan fortælle os om forskellen på gamle vs. nye versioner og hastighed. Jeg kan jo sagtens sige, at min shop spinner med 150 varenumre:-)

Link to comment
Share on other sites

Hvilket webhotel benytter du for din forretning Homeshop.dk

 

Det er jo nok det mindste, det er mere interessant og vide "Hvordan med Billeder ? Film? moduler ? core ændringer? andre funktioner sluttet til ? :D" for det er her forskellen kan ligge......

 

Meebox har fået god anmeldelse af prestashop brugere, hvad jeg hører men ellers Unoeuro har gjort det godt og har nok en af de hurtigste support....

Link to comment
Share on other sites

 

Meebox har fået god anmeldelse af prestashop brugere, hvad jeg hører men ellers Unoeuro har gjort det godt og har nok en af de hurtigste support....

 

Jeg er ved at sætte en Prestashop op for en, der er hostet hos unoeuro - jeg er slet ikke imponeret i forhold til Meebox. Både BO og shoppen kører meget langsomt, og der er nærmest ikke oprettet nogen varer endnu.

Link to comment
Share on other sites

Billeder er store i min shop da jeg dummede mig lidt mht til opløsning i starten.

Har en hel del moduler inde men ikke ret mange core ændringe.

Jrg benytter wannafind som host

Jg har en test shop kørende på 1.4.5 men der mangler stadig en hel del grafik før den er færdig så det er for tidelig at sige om det har forbedret hastighederne endnu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...