Jump to content

[LØST] Pakke uden omdeling ikke afhemtet


Guest

Recommended Posts

Jeg har nu oplevet, at jeg har sendt en pakke uden omdeling, som ikke er blevet afhentet, og derfor modtaget retur.

 

Hvad er reglerne for, hvor meget kunden skal have retur. Allemest har jeg lyst til kun at refundere udgiften for varerne, men er det lovligt.

 

Jeg er helt med på, at hvis kunden har modtaget varen, og vælger at sende den retur, så skal kunden have hele fakturabeløbet retur. Kunden har så også selv betalt for at sende pakken retur.

 

Men at man tilsyneladende "fortryder", og så undlader at afhente pakken pisser mig lidt af.

Link to comment
Share on other sites

Her Pertho

 

Det er da også surt! Men jeg tror desværre, du må bide i det sure æble og refundere hele udgiften til kunden. Kunden har jo ret til at fortryde sit salg i 14 dage - snip fra forbrug.dk

 

Pakker, du undlader at hente

 

Hvis du benytter din fortrydelsesret ved ikke at hente pakken på posthuset, har du altid fortrudt rettidigt, uanset hvor længe pakken ligger, før den returneres til sælgeren.

Hvis du udnytter din fortrydelsesret sådan, behøver du ikke meddele sælgeren, at du har fortrudt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis kunden benytter sin fortrydelsesret ved at undlade at hente pakken på posthuset, har han eller hun altid fortrudt rettidigt, uanset hvor længe pakken ligger, før den returneres til dig.

 

Hvis kunden udnytter sin fortrydelsesret på denne måde, behøver han eller hun ikke at meddele dig, at han eller hun har fortrudt.

 

Selvom kunden udnytter fortrydelsesretten ved at undlade at hente pakken, skal han eller hun stadig betale en eventuel returporto, hvis andet ikke er aftalt. Du kan derfor senere kræve betaling for returforsendelsen, hvis du har haft omkostninger ved det.

 

KILDE

Link to comment
Share on other sites

Tak for jeres svar.

Lige en lille update til denne her.

Der skete så det, at kunden i går aftes skrev en mail til mig,

(Og hvorfor gjorde hun ikke lige det noget tidligere. Den pakke har ligget på posthuset fra den 03.11.2011 til den 22.11.1011. Det er mig bekendt længere end PostDanmarks normale frist for at have pakker liggende. :-()

Hun havde været på posthuset for at spørge om pakken var der. Det var den ikke, af gode grunde, for da var den jo allerede på ve tiljbage til mig. Så der er ikke tale om en fortrydelse i denne sag.

Men jeg er webpack kunde hos PostDanmark, og den pakke er sendt med SMS-advisering og email-advisering, så måske har webpack systemet "svigtet" her? Den sag er rejst overfor PostDanmark. I hører nærmere, når jeg får svar.

I første omgang sender jeg pakken igen, og æder udgiften.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...