Jump to content

[LØST] ePay relay script, OPC og min post nr. 1000


Prestafan1234

Recommended Posts

Jeg vil lige fejre min positive dag med jer - totalt off topic:-)

 

Dette er mit indlæg nr. 1000 i prestashop.com forum, når man tæller indlæg på det engelske forum med - det viser vist også, at jeg rent faktisk er en Prestafan!

 

Men til det rigtig rigtig gode: Jeg har med installation af ePay version 4.0 og Zelargs opdaterede udgave af One Page Checkout langt om længe fået relay-script til at virke i min shop. Og det er en stor sejr for mig! Nu har jeg kæmpet med det i snart 2 år. Så jeg nyder lige øjeblikket (og håber, at jeg aldrig mere skal se fejlen "unknown customer or address" i min shop). De "gamle" her på forum ved godt, hvad denne fejl betyder.

 

Hvis nogen gider, så er I velkomne til at teste min shop og se, om I kan komme til en integreret betalingsside, når I vælger Dankort / VISA Dankort til betaling.

 

(Jeg krydser fingre for, at I ser et betalingsvindue fra ePay - uden fejlbeskeder)

 

:D

Link to comment
Share on other sites

Tilllykke med de 1000 post Ann.

Det beviser du er en prestafan :) og god til at hjælpe andre jeg har også nydt godt af din hjælp mange gange

Er også glad for hvis du langt om længe kan få epay relay op at køre ved det har været et torn i øjet for dig lææææænge

Jeg har dog testet det hos dig og får vedlagte fejl - se billede

post-36447-0-15609100-1321732063_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Ann,

også tillykke herfra.

 

Jeg kan heller ikke få det til at spille. Jeg får en popup om kun at vise sikre sider. Svarer jeg jeg ja til den får jeg samme som homeshop.

 

Svarer jeg nej, får jeg epay i shoppens design.

 

OK Hvis jeg så går tilbage, og prøver igen, og svarer ja, så får jeg epay i shoppens eget design. Måske fordi jeg har været der een gang før?

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas og Pertho

 

Tak for jeres tests, og det var jo bare ikke det jeg ville høre :-( øv, øv, øv! Jeg testede nok 10 gange i går, og det kørte bare. Var det Firefox eller IE I testede med?

 

Nå, men så må jeg jo tilbage til den gode gamle løsning - dog er jeg glad for min nye OPC :-)

Link to comment
Share on other sites

Glæden varede kort, for her til morgen fik jeg en ordre i shoppen (folk har jo nok ikke kunne bestille i går pga. relay-fejlen). Ordren gik igennem, men jeg fik en mail med fejlbesked, og jeg kan ikke komme ind på ordren i BO (404-side). Eftersom al min test er foregået på et andet domæne som ikke er godkendt hos ePay har jeg ikke kunne gennemføre testbetalinger. Derfor har jeg nu systematisk testet og gennemført betalinger i min liveshop, med samme resultat. Når jeg deaktiverer købs-OPC og bruger ePay 4.0 med den indbyggede OPC, virker alt fint. Så ePay er frikendt.

 

Nu er modulet igen deaktiveret og jeg har sendt en mail til Peter (Zelarg) om at modulet ikke virker.

 

:(

Link to comment
Share on other sites

Peter har lavet et modul specielt til Epays relay-script. I bunden kan du vælge at at så "Update payments after account save" til.

 

Alt spiller 100% hos mig med ePay og Peters OPC.

Og han har virkelig ydet en super service for at få modulet til at virke :)

 

Jeg har slået "Update payments after account save" til.

 

Jeg tror stadig, at min gamle version forfølger mig (relay-script har aldrig virket hos mig). Men Peter er ved at kigge på det - jeg har også kun godt at sige om ham og hans service:-)

Link to comment
Share on other sites

Ja, og suk, og hvad skal jeg sige.

Jeg har 2 shops kørende på version 1.3.1.1., og der virker relayscriptet.

Og så vidt jeg husker havde jeg også Peter ind over.

Den gang havde jeg også Attribute Wizzard Pro inde over, og de 2 tilsammen gav visse problemer.

Jeg ved sgu ikke rigtigt, om jeg tør opgradere. "If it works, don't fix it". Det princip hylder jeg på mine 2 sider med version 1.3.1.1.

Jeg har een side kørende med version 1.4.3., og der kan jeg heller ikke få ePays relayscript til at virke med den indbyggede "One page checkout". Det lever jeg indtil videre med., og undlader at opgadere de 2 andre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig i lang tid været tilhænger af OPC, men er over den senere tid begyndt at hælde til noget helt, det skyldes primært at det scrool man skal igennem, og samtidigt synes jeg strukturen i OPC er bygget dårligt op, det giver ikke nok overblik synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har egentlig i lang tid været tilhænger af OPC, men er over den senere tid begyndt at hælde til noget helt, det skyldes primært at det scrool man skal igennem, og samtidigt synes jeg strukturen i OPC er bygget dårligt op, det giver ikke nok overblik synes jeg.

 

Helt enig Tim. Jeg har en mere optimal løsning klar i mit hoved:-) Men Zelargs modul er nu stadig bedre end den indbyggede model, som jeg heller aldrig var helt tilfreds med - men den har dog virket upåklageligt siden jeg opgraderede, har f.eks.ca. 95% af mine kunder der køber som gæst - så det må jo betyde, at registreringsdelen er noget man for alt i verden undgår (mine kunder køber oftest en gang - desværre). Men scrolling og mange elementer er også noget af det, jeg gerne vil undgå i min købsprocess - KISS :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...