Jump to content

Script för reg.nummersökning i butiken


trendbutiker.se

Recommended Posts

Tänkte kolla med er medlemmar om ni har något tips angående en script jag söker. Bifogar en bild för att visa vad jag är ute efter. Kunder ska kunna söka däck och fälgar i butiken och få fram rätta dimensionerna genom att skriva in sin bils reg.nummer i rutan. Sedan klickar dom på sök och då ska alla däck/fälgar som passar deras bil radas upp.. Hoppas ni förstår vad jag menar..:-)

 

//Daniel

post-162202-0-12417100-1321601393_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du får maila laga och kolla hur dom gjorde =)

nä men det är väl inte helt enkelt, viktigast e ju komma över vägverket/trafikverket/fordonsregistret vad dom nu heter idags databas över alla bilar. idag använder dom väl ngn form av captcha så går ju inte koppla mot deras online-tjänst.

Dessutom stämmer den ju helt kasst, finns ju bara ngn slags standardfälg där, valde man något litet annorlunda när man köpte bilen så matchar det ju inte...

 

Finns det så använder jag personligen mycket hellre en söktjänst där man fyller i däckdimensioner man söker när jag letar däck på nätet. dackonline har väl något sånt, "205"/"55" "R17" och vinter/sommarsula.

 

Så intresserad kan man väl vara när man handlar däck att man går ut i garaget och kolla vad det står på däcksidan om man inte redan kan det =)

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...