Jump to content

Kreditor


PascalH

Recommended Posts

Det här fick jag från Kreditor den 11/2 i år:

Mitt namn är xxoch har tagit över ansvaret för utvecklandet av modulerna. Som xx nämnde är målet att kunna släppa moduler till Prestashop och Magento under Q1.

Eftersom det var intresset från våra kunder varit störst för Magento började vi med den och en hyfsat mogen modul beräknas vara klar om några veckor. Även Prestashop har varit efterfrågat och som det är just nu är det troligt att den är näst på tur.

En uppdatering som vi gjorde ganska nyligen är att vi försöker samla alla nyheter som är relevanta för utvecklare i en RSS-feed som ni kan prenumerera. Just nu innehåller den bara en nyhet, men inom kort kommer det mer så prenumerera gärna på den.
Den finns här: http://kreditor.se/teknik-och-support/teknik-och-support.html

Riktigt trevligt att ni skulle kunna hjälpa oss med testning av modulen. Det uppskattas mycket!

// Fredrik
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Nån som testat installera denna, slängde upp en fräsh installation av Presta nu,
testade både med installationshistorien och med manuell uppackning av filen men
problemet jag stötte på var att modulen inte dök upp bland listan på Payment-modules...
Inga errors i apacheloggen, inget svenskt språk installerat då jag såg att det fanns med en en.php.
Nån som har en aning om vad som kan gå fel ?

// Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Nån som testat installera denna, slängde upp en fräsh installation av Presta nu,
testade både med installationshistorien och med manuell uppackning av filen men
problemet jag stötte på var att modulen inte dök upp bland listan på Payment-modules...
Inga errors i apacheloggen, inget svenskt språk installerat då jag såg att det fanns med en en.php.
Nån som har en aning om vad som kan gå fel ?

// Fredrik


Jag flyttade över alla filer till prestashop mappen och sedan dök den upp i payment modules list, körde install och det var klart.
Link to comment
Share on other sites

Såja, nu har jag fixat detta, problemet var detta.
när jag packade upp Kreditor-modulen så börjar katalogen Kreditor med ett Stort K
Ändrade namnet till kreditor istället, så dök modulen upp ;)

// Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Tjenare
Kör ni oxså med kreditor_prestashop_104.tar?
Jag testade att packa upp den som ni gjort och såg att den döpt om mappen till "Kreditor" döper jag om den och
packar om den till .tar och sen kör en installation så funkar första steget när man väljer "Add a new module" module.
Dock hänvisar den tex logon till /modules/Kreditor/logo.gif.

Har ni samma problem eller har jag fått tag i ett måndags exemplar? :)

Mvh
Daniel

Link to comment
Share on other sites

Samma problem här,
efter en hel del ändrande av Kreditor till kreditor i php-filer så funkar det, men jag vågar banne mig inte köra
skarpt, eftersom jag ju inte vet vad jag ändrat knappt ;)
Jag har mailat kreditor och bett dem kolla på det i varje fall.

// Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Jag får det inte heller att fungera.

Är det någon som har fått denna modul att fungera och som kanske kan skriva ner en ny "Guide" så vore i allafall jag tacksam och förmodligen fler med mig.

När jag försöker installera tar filen så kommer felmedelande om att filen inte går att packa upp.
Om jag packar upp manuelt och kopierar över så syns kreditor i modullistan, men när man klickar på installera får man felmedelamdet att modul ej kan hittas. Jag har döpt om filer så att kreditor står likadant på alla ställen. Någon som har en idé?

Mvh
Peter

Link to comment
Share on other sites

Så här gjorde jag:

1.Ändrade mappen som heter Kreditor till kreditor.
2.Ändrade i kreditor.php:

$this->name = 'Kreditor';

till:

$this->name = 'kreditor';

3. Ändrade logo.GIF till logo.gif

...Funkar för mig. (Har dock inte testat den i skarpt läge)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Någon som fått Kreditor att fungera skarpt och har fungerande modul att lägg ut för nedladdning? :roll:


SveaWebPay är både billigare och bättre just nu, bästa funktionen du kan få för fakturabetalningar tillsammans med Prestashop i dagsläget. Kanske dags att fundera om? :-)
Link to comment
Share on other sites

Hej.
Nu skall kreditor-modulen fungera. Vi har lyssnat på våra användare och fixat till problemet med stora K.
Tack för feedback!

Vi siktar på att i höst/vinter kunna uppgradera modulen och lägga till delbetalning etc.

Trevlig sommar!

Mvh
Daniel

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hm, trodde jag hade den senaste men sitter visst på en äldre version.
Jag får helt enkelt göra om och göra rätt!

Lyckas dock inte ladda ner modulen från Kreditor.se, verkar vara något tillfälligt fel där.
Har du möjligtvis en zip att skicka?

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...