Jump to content

Seg sida, binero?


Ninzis

Recommended Posts

Enda sedan vi flyttade vår shop till binero tidigare i år har vi haft problem med lång laddningstider, från och till har det dock fungerat bra. De senaste två månaderna har sidan varit snabb men nu senaste veckan går det långsamt igen. Jag har mailat binero flera gånger och försökt få hjälp och dom säger oftast att det varit något problem någonstans men att de jobbar på det alt. att det är löst. Dock är min sida fortfarande seg. 10-15 sekunder för varje klick... Nu funderar jag såklart på om det är sidan som är seg i sig, eller om problemet faktiskt är binero? Men det verkar konstigt om det är sidan eftersom det går upp och ner.

 

Jag har även en blogg kopplad till sidan, och den går hur snabbt som helst. Och enda ändringen jag gjort nu på senare tid är att lägga till produkter på "vi rekommenderar" ca 4 produkter på kanske ett 20 tal produkter, inte kan det väl vara det som ställer till det?

 

Just det, jag körde min sida genom pingdom och får upp att det här laddar segt: js/jquery/jquery.slider.js

Link to comment
Share on other sites

url?

 

Jag har haft lite strul med binero men tycker det har löst sig på senare tid, betydligt bättre laddtider nu än för ett halvår sedan ung. Har visserligen gjort om sidan endel men jag tror att det är hos binero det har förbättrats. Har inte så mycket att jämföra med så kan hända att den fortfarande är seg jämförelsevis.

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

Jag har också haft det mycket bättre hon binero den senaste tiden, men så började det igen för någon vecka sedan och får till svar att de har haft höga lasttoppar senaste dagarna på min server... Men det som jag är mest fundersam på är att det går så upp och ner, snabbare på morgonen långsamt på kvällen.

 

Performance finns inte hos mig, kanske för att jag inte uppdaterat till senaste versionen? Kan man hittade det någon annanstans?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Övervägde också Binero när jag skulle välja webbhotell för ett par månader sedan. Men valet föll istället på Oderland, som jag har för mig att någon här tipsade om. Oavsett så är jag supernöjd med laddningstiderna och har aldrig haft några strul med nertider eller liknande. En gnutta dyrare, men det kan det vara värt :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...