Jump to content

Variant rækkefølge + flere faneblade


trendsport.dk

Recommended Posts

Hej

 

Er ved at forme min web shop og har lidt problemer som jeg håber i kan hjælpe med.

 

Hvordan kan jeg selv bestemme rækkefølge på mine varianter?

NUer rækkefølgen eks: 6-8, 10-12, L, M, S, XL, XS

Kunne godt tænke mig at rækkefølgen var i str. orden - Kan det lade sig gøre, og hvordan?

 

Tilføjelse af af flere faneblade under hvert produkt - flere detaljer.

Jeg vil meget gerne have flere faneblade under hvert produkt.

eks et faneblad med "beskrivelse" - "størrelses guide" - "andre købere siger"

 

 

NB! Jeg har kigget lidt på alle jeres flotte webshops og syntes det ser rigtig godt ud, med mange gode detaljer.

 

Så snart jeg er klar med min webshop (er ikke online endnu), håber jeg i vil kigge forbi og kommenterer på den.

 

MVH

TrendSport.dk

Martin

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også bemærket det med rækkefølgen på attributter - det problem synes jeg ikke, jeg havde i min version 1.3. Jeg søgte lidt, og det ser ud til, at dette modul kan løse problemet.

 

Mht. ekstra faneblade skal du også på jagt efter et modul til dette.

 

EDIT: Fandt også lige et modul med ekstra faneblade, som du måske kan bruge og EDIT igen - så ikke lige Perthos link vedr. samme emne.

Link to comment
Share on other sites

Man kan relativt simpelt sortere attributterne via /classes/products.php.

 

Min ændringer er fra 1.3.6 og jeg ved ikke om den virker i andre versioner! Og den kræver desværre at man skal ind og ændre filen når man får nye størrelser på lager - ellers så vises den slet ikke i butikken.

public function getAttributesGroups($id_lang)
{
    $sorts[] = 'xs';
 $sorts[] = 'xs/s';
    $sorts[] = 's';
    $sorts[] = 's/m';
    $sorts[] = 'm';
    $sorts[] = 'm/l';
    $sorts[] = 'l';
    $sorts[] = 'l/xl';
    $sorts[] = 'xl';
    $sorts[] = 'onesize';
    $sorts[] = 'xxl';
    $sorts[] = 'xxxl';
    $sorts[] = 'a-skål';
    $sorts[] = 'b-skål';
    $sorts[] = 'c-skål';
    $result = Db::getInstance()->ExecuteS('
 SELECT ag.`id_attribute_group`, ag.`is_color_group`, agl.`name` AS group_name, agl.`public_name` AS public_group_name, a.`id_attribute`, al.`name` AS attribute_name,
 a.`color` AS attribute_color, pa.`id_product_attribute`, pa.`quantity`, pa.`price`, pa.`ecotax`, pa.`weight`, pa.`default_on`, pa.`reference`
 FROM `'._DB_PREFIX_.'product_attribute` pa
 LEFT JOIN `'._DB_PREFIX_.'product_attribute_combination` pac ON pac.`id_product_attribute` = pa.`id_product_attribute`
 LEFT JOIN `'._DB_PREFIX_.'attribute` a ON a.`id_attribute` = pac.`id_attribute`
 LEFT JOIN `'._DB_PREFIX_.'attribute_group` ag ON ag.`id_attribute_group` = a.`id_attribute_group`
 LEFT JOIN `'._DB_PREFIX_.'attribute_lang` al ON a.`id_attribute` = al.`id_attribute`
 LEFT JOIN `'._DB_PREFIX_.'attribute_group_lang` agl ON ag.`id_attribute_group` = agl.`id_attribute_group`
 WHERE pa.`id_product` = '.intval($this->id).'
 AND al.`id_lang` = '.intval($id_lang).'
 AND agl.`id_lang` = '.intval($id_lang).'
 ORDER BY ag.`id_attribute_group`');
    $resultsArray = array();
    foreach ($sorts AS $sort)
    {
	   foreach ($result AS $row)
	   {
		    if (utf8_encode(strtolower($sort)) == strtolower($row['attribute_name'])) {
			   $resultsArray[] = $row;
		    }
	   }
    }
    return $resultsArray;
}

 

Du er velkommen til at bruge det hvis du kan leve med betingelserne :)

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for tilbagemeldingerne.

 

Jeg har forsøgt mig med extratabs modulet, men syntes ikke det lever helt op til mine forventninger, da jeg ikke kan differentierer det på de enkelte produkter.

Endvidere kunne jeg ikke helt finde ud af hvordan jeg ændre teksten på selve fanebladet og hvordan jeg skriver tekst / sætter billeder ind der skal vises under det nye faneblad. Måske jeg bare skal give det lidt mere tid.

 

Løsningen omkring ordnede attributter - har jeg endnu ikke forsøgt mig med (da jeg ikke er helt stiv i at ændre PHP filer). Jeg øver mig stadig i at BO og alle de funktioner der er her, men vil gerne bevæge mig dybere ind bag prestashop, så det skal nok komme.

 

Hvis det har interesse er min webshop nu tilgængelig, og jeg vil meget gerne have tilbage meldinger fra jer presta eksperter. WWW.trendsport.dk.

 

MVH

TRENDSPORT.DK

Martin

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...