Jump to content

[SOLVED] Site is traag


qualityangel

Recommended Posts

Beste Forumleden,

 

Ik draag nu een jaar de website seks4jou.nl echter de afgelopen maanden werd de site steeds trager en de laattijd was echt lang. Ik heb de smarty compile en cache al leeg gemaakt maar de site blijft verschikkelijk traag.

 

Wie o wie weet er een oplossing voor dit vervelende probleem.

De site draait op versie 3.1.1 Het is geen optie om over te gaan naar versie 4!

 

Bedankt voor jullie hulp.

Tim

Link to comment
Share on other sites

Je kunt de CCC aanzetten maar ik denk niet dat het heel veel zal schelen.

 

Neem eens contact op met je houting provider en vraag; hoeveel websites draaien op de server waar mijn website op draait.

 

Hoe meer websites dit zijn deste zwaarder de server het heeft.

Als je 1000 Websites op 1 server draait met ca. 100 pageloads per minut of erger nog per seconde dan kun je je al indenken dat de server het erg zwaar heeft.

 

Mocht het aantal websites van de server erg hoog liggen waar jou website op draait.

Je kunt hun dan vragen of ze wat voor je kunnen doen want anders hou je deze problemen.

De dingen die ze voor je kunnen doen zijn je verplaatsen naar een andere server of jou site meer resources geven.

 

Succes

Link to comment
Share on other sites

Beste Forumleden,

 

Ik draag nu een jaar de website seks4jou.nl echter de afgelopen maanden werd de site steeds trager en de laattijd was echt lang. Ik heb de smarty compile en cache al leeg gemaakt maar de site blijft verschikkelijk traag.

 

Wie o wie weet er een oplossing voor dit vervelende probleem.

De site draait op versie 3.1.1 Het is geen optie om over te gaan naar versie 4!

 

Bedankt voor jullie hulp.

Tim

er draaien 24 sites op zijn server. Maar aan de domeinnamen te zien weet ik wel hoe het komt.

http://www.yougetsignal.com/tools/web-sites-on-web-server/

 

It appears that the web server located at 83.98.212.130 may be hosting one or more web sites with explicit content. The web sites in question are highlighted in red below. There is a possibility that all of the web sites on this web server may be blocked by web filtering software. Search engine rankings for these web sites may be affected as well.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Allen,

 

Het is een eigen server, ik heb die net nieuw gekocht en door een bedrijf laten configureren, in het begin totaal geen last gehad. pas de afgelopen 2 maanden. Kan via SSH ook niets raars vinden in de server.

 

Server hangt overgens in het datacenter dus geen thuis server.

 

Zie echter via de link hierboven dat er domeinen tussen zitten die niet van mij zijn, dus de info klopt niet geheel op die website

Link to comment
Share on other sites

Het ligt niet aan de server heb het laten checken, Echter kan het zijn dat hij moeite heeft met de volgende homefeatured code:

 

 

public function getContent()

{

$output = '<h2>'.$this->displayName.'</h2>';

if (Tools::isSubmit('submitHomeFeatured'))

{

$nbr = (int)(Tools::getValue('nbr'));

if (!$nbr OR $nbr <= 0 OR !Validate::isInt($nbr))

$errors[] = $this->l('Invalid number of products');

else

Configuration::updateValue('HOME_FEATURED_NBR', (int)($nbr));

if (isset($errors) AND sizeof($errors))

$output .= $this->displayError(implode('<br />', $errors));

else

$output .= $this->displayConfirmation($this->l('Settings updated'));

}

return $output.$this->displayForm();

}

 

 

Heb nu een load time van meer dan 2 minuten!

Link to comment
Share on other sites

Probleem opgelost,

 

Het blijkt dat de statestieken van prestashop 3.1 niet na een bepaalde periode worden verwijderd, met als gevolg dat je database een overload na een tijd grijgt met in sommige tabellen meer dan 30.000 paginas. zodra een nieuwe bezoeker zich melde op de website meosten als die gegevens verder gezet worden dan pagina 30.000 en dat kost veel tijd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...