Jump to content

Volgorde van afbeeldingen verschiet in het CMS


arthouse

Recommended Posts

Het probleem is dat bij kleine wijzigingen in het CMS de inhoud vaak alle kanten uitschiet.

Ter verduidelijking: de volgorde van producten worden in het CMS gezet zoals ik het wil. Bekijk ik dan de webshop dan een aantal producten kris kras door elkaar. Hoe kun je wijzigingen safen?

 

Mvgrt

Edward

Link to comment
Share on other sites

Beste Djkavaa,

 

Bedankt voor je uitleg waar ik overigens weinig van begrijp. Ben nl. niet zo technisch aangelegd en waarschijnlijk heb ik je de verkeerde vraag gesteld. Misschien kan ik mijn probleem visueel maken met bijgaande schermafdrukken. Schermafdruk 1 laat zien hoe ik in het CMS de volgorde van mijn producten wil afbeelden. Schermafdruk 2 geeft dan het resultaat op internet en na soms wel 25x in het CMS de volgorde aangepast te hebben krijg ik dan op internet resultaat 3. Is er geen mogelijkheid om in het CMS te safen? Ik werk overigns met versie 1.2.4.0. - 1.278s (is dit een oude versie)

Link to comment
Share on other sites

@arthouse:

 

Ik ben niet bekend met PS 1.2.x maar heb wel eens ergens gelezen dat sommige (oudere) versies van prestashop problemen hadden met het bepalen van de volgorde van producten.

 

Kan je eens kijken in je beheersysteem, bij 'Preferences-->Products' of je deze optie hebt:

Default order by: (of de NL vertaling daarvan)

 

Zo ja, dan moet dit staan op 'Position inside category' om te zorgen dat de volgorde dit je zelf bepaalt ook wordt overgenomen op je website. Maar nogmaals, ik weet niet of die optie aanwezig is in versie 1.2.x

Link to comment
Share on other sites

Dag arthouse,

 

Dat is inderdaad wat ik bedoel.

Heb je die optie op 'positie binnen categorie' gezet? En dan nog steeds het probleem dat de volgorde van de producten in je webshop niet klopt met wat je zelf ingesteld hebt?

Link to comment
Share on other sites

Het probleem blijft bestaan. Ik ben bang dat het een probleem is van de de versie die ik heb (1.2.4.0. - 1.278s).

 

Is het mogelijk om een nieuwere versie aan te schaffen en de bestaande content daarin te plaatsen? Of moet je alle input weer handmatig invoeren? Blijft de huidige vormgeving van de site ook bestaan? Het liefst zou ik hier en daar wat aanpassingen doorvoeren.

Link to comment
Share on other sites

Het upgraden van zo'n oude versie van Prestashop naar een nieuwe kan best problematisch zijn. Het hangt ook sterk af hoeveel aan je installatie is gesleuteld en aangepast t.o.v. van een standaard installatie.

Je kunt hier de instructies vinden hoe je Prestashop kan updaten:

http://doc.prestashop.com/display/PS14/Updating+PrestaShop

 

Ik raad je aan om de update eerst te proberen in een testomgeving en alle functies goed uit te proberen voordat je zoiets gaat doen met je productie site!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...