Jump to content

(LØST) Hjælp til installation af PrestaShop


THYE

Recommended Posts

Jeg kan ikke komme videre i min installation - jeg får denne fejl og ved ikke hvad jeg skal gøre !

 

Can't create settings file, if /config/settings.inc.php exists, please give the public write permissions to this file, otherwise please create a file named settings.inc.php in config directory.

 

Håber der er nogen som kan hjælpe en novice.

 

PFT

Link to comment
Share on other sites

Du skal bare gøre som den skriver - men som ny er det jo ikke nemt:-)

 

1. Tjek via FTP om du har en fil der ligger i mappen /config og hedder settings.inc.php

 

Hvis Ja: Højreklik på mappen og vælg settings (i FTP) og fortæl os hvilke rettigheder der står - det står angivet i tal, f.eks. 755

 

Hvis Nej: Så har du højst sandsynligt glemt at flytte filen (og evt. mappen config og andre mapper) med da du uploadede Prestashop til dit webhotel.

 

Hvor er du i øvrigt hostet?

Link to comment
Share on other sites

Hej og tak for dit svar.

 

Filen ligger IKKE i den downloadede fil - heller ikke inden udpakning. Mappen config er med, men altså uden settings.inc.php

 

Jeg er hosted via TDC

 

Har nu prøvet at geninstallere 3 gange - men får slet ikke denne fil med i mappen under config ????

 

Hvad gør jeg ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i gang med at svare på den private besked du sendte, at jeg ville skrive her...

 

Det er korrekt som Kjeld skriver, at filen først genereres under installationen, det var mig der huskede forkert. Du skriver i din private besked, at du er hostet hos TDC, men jeg mener ikke udbyder, jeg mener, hvor har du dit webhotel. Når du ikke kan ændre rettighederne på en mappe, skyldes det som oftest webhotellet.

 

Det hjælper ikke, at nogen sender dig filen, for den er specifik for den enkelte shop, idet den bl.a. indeholder oplysninger om din database m.m.

Link to comment
Share on other sites

Mit webhotel er hos TDC - hvad skal jeg skrive til dem, hvis jeg skal have ændret nogle rettigheder.

 

Har nu brugt mere end 12 timer bare på installation og det virker stadig ikke - man bliver HELT frustreret

 

OG TAK FOR HJÆLPEN -

Link to comment
Share on other sites

Bed TDC om at ændre rettighederne på din mappe /config til CHMOD 777, så bør de vide, hvad du mener:-)

Jeg ville nok ikke vælge TDC som udbyder at mit webhotel.

De kan bruges til at lægge familiebilleder op på, men ikke til en webshop, efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

 

Fik løst problematikken omkring CHMOD med TDC og NU VIRKER DET

 

Tusinde tak for al jeres hjælp :-)

 

Jakob

Og løsningen var?

Det er god tone herinde at skrive, hvad der skulle til for at løse problemet.

Det kan jo være, at der er flere, der kommer i samme situation.

Og husk så at skrive [LØST] i overskriften på dit første indlæg. Det gør du ved at rediger dit første indlæg i fuld editor.

Link to comment
Share on other sites

Hej Pertho

Hvis ret skal være ret, så har Jakob faktisk fortalt, at det jeg skrev, han skulle bede TDC om at ændre, løste hans problem - hvis du læser tråden:-)

Mht. at ændre indlægget til LØST, så tog det mig også en rum tid at finde ud af, at jeg var nødt til at vælge "More Reply Options" når jeg svarede på indlæg, før jeg fik muligheden for at redigere overskriften. Dette er ændret efter forum blev opdateret.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...