Jump to content

smarty/product-list-problem


johannesw

Recommended Posts

Tjena!

 

Tänkte bara kolla om någon vet hur man på ngt fiffigt sätt kan ställa en if-fråga i tpl-filen för att kolla om en viss produkt i loopen har ett reduverat pris på något sätt, för att då skriva ut priset på ett annorlunda sätt, jag har testat att fråga tex {if $product.on_sale} men den returnerar bara 0 på alla produkter oavsett om dom är nedsatta eller ej.

 

tänkte om någon gjort något liknande.

 

mvh

johannes

Link to comment
Share on other sites

Åh, tack för svar, kul att det finns några som har lite koll :)

 

Bra tips, då är det nog eg reduction jag ska kika på för använder inte "rea-ikonen" så vill att den ska märka när den är nedsatt på ett eller annat sätt, antingen med summa eller med procent.

 

det jag testat är att skriva ut div tänkbara variabler för att se något samband var de returnerar.

dessa har jag testat skriva ut:

{$product.reduction_price} - returnerar ingenting

{$product.reduction_percent} - returnerar ingenting

{$product.on_sale} - returnerar 0 på samtliga produkter.

 

Tycker nog att första borde returnera summan som de produkterna som är nedsatta är nedsatta med?

Jag har konverterat hela databasen från 1.3x men antar det ska fungera ändå, det ligger rätt i BO och prisreduktionen ligger som den ska under price-tabben och ser ok ut.

 

Den raden jag testade och som jag tyckte fungerade på min gamla setup (då för att bara skriva ut en text-sträng på de nedsatta produkterna men borde fungera i detta fall också) var följande:

 

{if ($product.reduction_price != 0 || $product.reduction_percent != 0) && ($product.reduction_from == $product.reduction_to OR ($smarty.now|date_format:'%Y-%m-%d %H:%M:%S' <= $product.reduction_to && $smarty.now|date_format:'%Y-%m-%d %H:%M:%S' >= $product.reduction_from))}

 

Och då skriva ut (gammalt pris) NYTT PRIS

 

och sen köra en else som ska gälla på alla som inte är nedsatta och då bara skriva

NYTT PRIS

 

typ så är min tanke.

 

mvh

johannes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...