Jump to content

Tijdelijk een thema bewerken.


Carel

Recommended Posts

Ik vraag me af hoe ik een nieuw thema (template) kan uitproberen. Moet ik hiervoor een nieuwe database opstarten of kan ik deze nieuwe template naast de huidige laten lopen? Om een nieuw thema te kunnen uitproberen en te configureren, taal, modules ect. heb je natuurlijk tijd nodig. Tegelijkertijd wil ik mijn oude thema wel in de lucht houden voor de verkoop.

 

Groeten,

Carel

Link to comment
Share on other sites

Maar kun je terwijl je aan je nieuwe thema werkt het oude thema in de lucht houden? Anders zien je klanten toch een heleboel gerommel wanneer het thema nog niet klaar is en bewerkt wordt? ( of je moet het in de nacht bijwerken :) )

Link to comment
Share on other sites

Als toevoeging op de uitleg van djkavaa, ik zou ook je database kopieren en die kopie gebruiken in je testomgeving. Dit omdat veel aanpassingen in je beheersysteem wordt overgenomen in je database.

Dus als je bijvoorbeeld 'Force compile' aanzet (wat ongetwijfeld vaak zal gebeuren als je aan de slag gaat met een nieuwe thema) of nieuwe modules gaat toevoegen, dan heeft dit ook gevolgen voor je live site bij gebruik van 1 database.

Link to comment
Share on other sites

Bij mijn webhost kan ik wel makkelijk een nieuwe database aanmaken. Zou dit niet een oplossing kunnen zijn? Dan plaats ik daar een volledig nieuwe versie 1.4.5 Als hij klaar is wijzig ik de naam en ga ik daar mee verder. Bijkomstig voordeel zou zijn dat ik dan gelijk de nieuwste versie erop heb staan want met de autoupload module lukt me dit niet vanaf 1.4.4

 

Carel

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...